27. února 1982

80.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravíme vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele.

Než započneme toto sezení, rádi bychom opravili chybu, kterou jsme nalezli v předchozím materiálu. Tento archetyp, Pět, který jste nazval Veleknězem, je Signifikátorem komplexu mysli.

Tento nástroj je náchylný k náhlým vzplanutím ke zkreslení známému jako bolest. Jsme si vědomi vašich svědomitých pokusů pomoci nástroji, ale nevíme o žádném jiném způsobu, který by byl dostupný podpůrné skupině, kromě poskytnutí vodní terapie na vzpřímenou část páteře fyzického komplexu těla, což jsme již dříve zmínili.

Zkreslení těla tohoto nástroje nikdy nevylučují, řekněme, takováto vzplanutí během těchto období zvýšeného zkreslení komplexu těla. Náš kontakt může být na okamžik zkreslen. Proto žádáme, aby jakákoliv informace, která se jeví jako zkreslená, byla zpochybněna, neboť si přejeme, aby tento kontakt zůstal co nejméně zkreslený, jak to jen jazyk, mysl a vnímání dovolují.

Nyní komunikujeme.

80.1 Tazatel: Děkuji. Mohl byste mi prosím sdělit stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Tento nástroj zažívá mírné výkyvy fyzického energetického komplexu, které způsobují náhlé změny od fyzického energetického deficitu k určité mírné fyzické energii. Je to způsobeno mnoha, jak byste řekli, modlitbami a afirmacemi nabízenými nástroji i pro něj – kompenzovanými neustálými pozdravy, kdykoliv je to možné, od entity páté úrovně, o které víte.

V ostatních ohledech je nástroj ve stavu, jak bylo dříve uvedeno.

80.2 Tazatel: Musel jsem po provedení vyháněcího rituálu opustit místnost kvůli zapomenuté věci. Mělo to škodlivý vliv na rituál nebo působení?

Ra: Já jsem Ra. Pokud by se jednalo o jediné provedení, tato mezera by byla kritická. V tomto místě působení je však dostatek reziduální ochranné energie, takže tato mezera, ač velmi nedoporučovaná, nepředstavuje hrozbu pro ochranu, kterou poskytuje rituál, o němž jste mluvil.

80.3 Tazatel: Byl náš návštěvník z páté úrovně v posledních působeních méně schopen ovlivnit nástroj?

Ra: Já jsem Ra. Odpovíme ve dvou částech.

Za prvé, během samotných působení byla entita ve značné míře zdržována.

Za druhé, v obecné zkušenostní situaci vašeho prostoru/času je tato entita páté úrovně schopna zdravit tuto entitu se stejnou účinností na fyzickém komplexu těla jako vždy od počátku svého kontaktu s vaší skupinou. Je to způsobeno několika fyzickými zkresleními komplexu nástroje.

Nástroj se však stal mentálně a duchovně schopnějším zdravit tuto entitu s láskou, čímž se snižuje prvek strachu, což je prvek, který entita považuje za velkou zbraň ve snaze způsobit ukončení, v jakémkoli rozsahu, kontaktu s Ra.

80.4 Tazatel: Jaký je důvod toho, že entita je schopna jednat skrze fyzická zkreslení, která již existují, na rozdíl od neschopnosti jednat na entitu, která žádná fyzická zkreslení nemá?

Ra: Já jsem Ra. Klíčem k tomuto dotazu je termín „zkreslení“. Jakékoliv zkreslení – ať už fyzické, mentální nebo duchovní komplexní povahy – může být zesíleno návrhem toho, kdo je schopen pracovat magicky; to jest způsobovat změny ve vědomí.

Tato entita má mnoho fyzických zkreslení. Každý člen skupiny má různá mentální zkreslení. Jejich povaha se liší. Čím méně je zkreslení vyváženo sebepoznáním, tím obratněji může entita takové zkreslení zesílit za účelem narušení plynulého fungování a harmonie skupiny.

80.5 Tazatel: Jak Ra dobře ví, informace, které zde shromažďujeme, budou osvětlující jen velmi malému procentu těch, kdo v současnosti obývají tuto planetu, jednoduše proto, že je velmi, velmi málo lidí, kteří je mohou pochopit. Nicméně se zdá, že náš návštěvník z páté úrovně je, řekněme, pevně odhodlán proti této komunikaci.

Můžete mi říci, proč je to pro něj tak důležité, když to má tak omezený dopad, hádal bych, na sklizeň této planety? Vzhledem k tomu, že se mi zdá, že ti, kteří této informaci porozumí, už možná spadají do hranic způsobilosti ke sklizni.

Ra: Já jsem Ra. Čistota nekončí sklizní třetí úrovně. Věrnost Ra vůči snaze odstranit zkreslení je úplná. To představuje přijetí odpovědnosti za službu ostatním, které je relativně čisté.

Nástroj, skrze který hovoříme, a jeho podpůrná skupina mají podobnou věrnost a bez ohledu na jakékoliv nepohodlí sobě samým, si přejí sloužit ostatním.

Povaha skupiny způsobila, že otázky, které nám skupina pokládá, rychle vedou do poněkud abstraktních oblastí komentáře. Tento obsah nesnižuje základní čistotu kontaktu. Taková čistota je jako světlo. Taková intenzita světla přitahuje pozornost.

80.6 Tazatel: Co by náš návštěvník z páté úrovně doufal, že získá pro sebe, pokud by se mu podařilo ukončit tento kontakt?

Ra: Já jsem Ra. Jak jsme již dříve uvedli, entita doufá, že získá část tohoto světla; to jest, komplex těla/mysli/ducha nástroje. Pokud by se mu to nezdařilo, pak má v úmyslu toto světlo uhasit.

80.7 Tazatel: Tomu rozumím do určité míry – tou mírou je, že pokud by entita uspěla v některém z těchto pokusů, jaký by to pro něj mělo význam? Zvýšilo by to jeho schopnost? Zvýšilo by to jeho polaritu? Jakým mechanismem by to dělalo to, co to dělá?

Ra: Já jsem Ra. Poté, co se pokoušel po určitou dobu vašeho prostoru/času bez trvalého výsledku o tyto věci, si tuto otázku může entita klást sama sobě.

Zisk z vítězství je zvýšení negativní polarity entity v tom, že odstranila zdroj záře a tím nabídla tomuto prostoru/času příležitost k temnotě tam, kde bylo světlo. V případě, že by se jí podařilo zotročit komplex těla/mysli/ducha nástroje, zotročila by poměrně silnou entitu, čímž by zvýšila svou moc.

80.8 Tazatel: Omlouvám se za svůj nedostatek proniknutí do těchto mechanismů a omlouvám se za některé poněkud hloupé otázky, ale myslím, že zde máme bod, který je poněkud ústřední pro to, co se nyní snažíme pochopit. Takže i když mohou být mé další otázky téměř nepřijatelně hloupé, pokusím se pochopit, co je to za moc, kterou náš návštěvník hledá, a jak ji používá. Neboť se mi zdá, že toto je ústřední pro mysl a její vývoj, ve kterém jsme zapojeni.

Jak tato entita, která je naším návštěvníkem, zvyšuje svou moc skrze tyto činy, co je to za moc, kterou zvyšuje? Můžete ji popsat?

Ra: Já jsem Ra. Moc, o které mluvíte, je duchovní moc. Síly mysli jako takové nezahrnují činnosti tohoto druhu.

Můžete, s určitým přínosem, zvážit možnosti měsíčního světla. Jste si vědomi, že jsme popsali Matrici ducha jako noc. Měsíční světlo tedy nabízí buď pravdivý obraz viděný ve stínu, nebo přelud a faleš. Síla falše je hluboká, stejně jako je hluboká síla rozlišovat pravdu od stínu. Stín skrytých věcí je nekonečná hloubka, ve které je uložena moc jednoho nekonečného Stvořitele.

Adept tedy pracuje s mocí skrytých věcí osvětlených tím, co může být falešné nebo pravdivé. Přijmout faleš, poznat ji, hledat ji a používat ji, dává velmi velkou moc. To je povaha moci vašeho návštěvníka a může to vrhnout trochu světla na moc toho, kdo hledá za účelem služby ostatním, neboť chyby v noci jsou ach! tak snadné.

80.9 Tazatel: Říkáte tedy, že tato moc je duchovní a ne mentální nebo tělesná?

Ra: Já jsem Ra. Práce adepta je založena na předchozí práci s myslí a tělem, jinak by práce s duchem nebyla možná na spolehlivém základě. Tímto komentářem můžeme potvrdit správnost vašeho předpokladu.

80.10 Tazatel: Nyní, patnáctý archetyp, což je Matrice ducha, byl nazýván Ďábel. Můžete mi říct, proč tomu tak je?

Ra: Já jsem Ra. Nechceme být povrchní u takto ústředního dotazu, ale můžeme poznamenat, že povaha ducha je tak nekonečně subtilní, že oplodňující vliv světla na velkou temnotu ducha je velmi často méně zjevný než samotná temnota.

Cesta, kterou si zvolí mnoho adeptů, se stává zmatenou cestou, protože každý adept se snaží použít Katalyzátor ducha. Jen málo jich úspěšně uchopí světlo slunce. Většina adeptů zůstává tápat v měsíčním světle, a jak jsme řekli, toto světlo může klamat stejně jako odhalovat skryté tajemství.

Proto se melodie, řekněme, této Matrice často jeví jako negativní a zlého, jak byste řekli, charakteru.

Je také třeba poznamenat, že adept je ten, kdo se více a více osvobodil od omezení myšlenek, názorů a pout ostatních bytostí. Ať už je to vykonáno za účelem služby ostatním, nebo služby sobě, je to nezbytná součást probuzení adepta. Tato svoboda je těmi, kteří nejsou svobodní, viděna jako to, co byste nazvali zlem nebo černotou. Magie je rozpoznána; povaha často není.

80.11 Tazatel: Mohl bych tedy říct, že je implicitní v procesu stát se adeptem možná částečná polarizace ke službě sobě samému, protože se adept jednoduše stává odpojeným od mnoha sobě podobných v dané úrovni, ve které přebývá?

Ra: Já jsem Ra. Je pravděpodobné, že k tomu dojde. Zdánlivým jevem je odloučení: zda je pravdou služba sobě samému, a tudíž skutečné odloučení od ostatních já, nebo služba ostatním a tudíž skutečné spojení se srdcem všech ostatních já a odloučení pouze od iluzorních slupek, které adeptovi brání správně vnímat já a druhé já jako jedno.

80.12 Tazatel: Pak tedy říkáte, že tento efekt odloučení u adepta ve službě ostatním je překážkou nebo zpomalujícím procesem při dosažení cíle, o který usiluje? Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To není správně. Toto odloučení od výparů[1] iluze a dezinterpretace každého jednotlivého zkreslení je zcela nezbytnou součástí cesty adepta. Jinými to může být vnímáno jako nešťastné.

80.13 Tazatel: Je tedy tento proces, z pohledu nebo ve vztahu k patnáctému archetypu, jakousi výpravou do Matrice ducha? Má to vůbec smysl?

Ra: Já jsem Ra. Výprava, o které mluvíte, a proces odloučení je nejčastěji spojen s tím archetypem, který nazýváte Naděje – který bychom raději nazývali Víra. Tento archetyp je Katalyzátor ducha a díky osvícení Potenciátora ducha začne způsobovat tyto změny v pohledu adepta.

80.14 Tazatel: Neměl jsem v úmyslu příliš předbíhat v procesu pokládání otázek. Pozitivně nebo negativně polarizovaný adept tedy buduje potenciál pro přímé čerpání síly z ducha. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Bylo by přesnější říci, že adept volá skrze ducha přímo k vesmíru pro jeho sílu, protože duch je nosič.

80.15 Tazatel: Zřejmý a jediný významný rozdíl, myslím, mezi pozitivním a negativním adeptem při využívání tohoto nosiče je způsob, jakým se polarizovali. Existuje vztah mezi archetypy ducha a tím, zda je polarizace pozitivní nebo negativní? Například, volá pozitivní skrze šestnáctý a [směje se] negativní skrze patnáctý archetyp? Jsem v těchto bodech velmi zmatený a mám dojem, že ta otázka je špatná nebo bezvýznamná. Můžete na to odpovědět?

Ra: Já jsem Ra. Je výzvou odpovědět na takový dotaz, protože je v jeho konstrukci jisté zmatení. Nicméně se pokusíme k tématu promluvit.

Adept, ať už pozitivní nebo negativní, má stejnou Matrici. Potenciátor je také totožný.

Díky Katalyzátoru každého adepta může adept začít vybírat a volit, do čeho se bude dále dívat.

Zkušenost ducha, to co jste nazvali Měsícem, je pak zdaleka nejvíce manifestovaným vlivem na polaritu adepta.

I ty nejnešťastnější zkušenosti, řekněme, které se zdají vyskytovat v Katalyzátoru adepta, mohou být z pohledu ducha, s rozlišováním možným ve stínu, zpracovány tak, že světlo rovné světlu nejjasnějšího poledne sestoupí na adepta a dojde k osvícení v pozitivní či službě ostatním polaritě. Adept ve službě sobě samému se uspokojí se stíny a uchopí-li denní světlo, zakloní hlavu v temném smíchu a dá přednost temnotě.

80.16 Tazatel: Předpokládám, že devatenáctý archetyp ducha by byl Signifikátor ducha. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

80.17 Tazatel: Jak byste popsali Signifikátor ducha?

Ra: Já jsem Ra. V odpovědi na předchozí dotaz jsme právě toto začali dělat. Signifikátor ducha je ta živá entita, která buď vyzařuje, nebo absorbuje lásku a světlo jednoho nekonečného Stvořitele: vyzařuje je ostatním, nebo je absorbuje pro sebe.

80.18 Tazatel: Je pak tento proces vyzařování nebo absorpce, jelikož máme to, co bych nazval tokem nebo intenzitou toku, měřítkem síly adepta?

Ra: Já jsem Ra. Toto může být považováno za přiměřeně adekvátní tvrzení.

80.19 Tazatel: Pak hádám, že dvacátý archetyp je Transformace ducha, možná analogická k šesté úrovni spojování cest. Je to do určité míry správně?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

80.20 Tazatel: Omlouvám se za to. Můžete mi říct, co je dvacátý archetyp?

Ra: Já jsem Ra. To, co ve vašem systému nazýváte Sarkofágem, může být chápáno jako hmotný svět, chcete-li. Tento hmotný svět je transformován duchem do toho, co je nekonečné a věčné.

Nekonečnost ducha je ještě větší realizací než nekonečnost vědomí, protože vědomí, které bylo ukázněno vůlí a vírou, je to vědomí, které může navázat přímý kontakt s inteligentní nekonečností.

Mnoho věcí odpadá během mnoha, mnoha kroků adeptství. My, Ra, stále kráčíme těmito kroky a chválíme jednoho nekonečného Stvořitele při každé transformaci.

80.21 Tazatel: Pak bych hádal, že jedenadvacátý archetyp představuje kontakt s inteligentní nekonečností. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně, ačkoliv lze také vidět odraz tohoto kontaktu jako kontakt s inteligentní energií, což je Vesmír, nebo jak jste to poněkud provinciálně nazvali, Svět.

80.22 Tazatel: Můžete tedy uvést příklad tohoto kontaktu jak s inteligentní nekonečností, tak s inteligentní energií? Můžete uvést příklad, jaký typ zkušenosti by z toho vzešel, pokud je to vůbec možné?

Ra: Já jsem Ra. Toto bude poslední dotaz tohoto celého sezení.

Diskutovali jsme o možnostech kontaktu s inteligentní energií[2], neboť tato energie je energií Logosu, a tedy energií, která léčí, buduje, odstraňuje, ničí a transformuje všechna ostatní já stejně jako samotné já.

Kontakt s inteligentní nekonečností pravděpodobně vyústí v nevyslovitelnou radost entity, která jej zažívá.

Pokud si přejete se na toto téma zeptat podrobněji, zveme vás k tomu při dalším sezení. Máte krátký dotaz, než toto sezení uzavřeme?

80.23 Tazatel: Je něco, co můžeme udělat pro zlepšení kontaktu nebo pro větší pohodlí nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Zarovnání jsou velmi svědomitá. Jsme vděční. Entita, která slouží jako nástroj, je poněkud zkreslená směrem k tomu stavu, který nazýváte ztuhlost zadních oblastí. Manipulace by byla nápomocná.

Já jsem Ra. Opouštíme vás, přátelé moji, oslavující ve světle a lásce jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, radujte se v síle a v míru jednoho nekonečného Stvořitele. Adonai.

[1] V originále “miazma“

[2] Diskutováno v 58.23 a 61.13