5. dubna 1982

83.0 Ra: Já jsem Ra. Vítám vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikuji.

83.1 Tazatel: Mohl byste mi prosím nejprve říct, v jakém je nástroj stavu?

Ra: Já jsem Ra. Je to, jak jsme uvedli dříve.

83.2 Tazatel: Mohl byste mi prosím říct, proč nástroj nyní přibírá na váze místo aby ji po sezení ztrácel?

Ra: Já jsem Ra. Předpoklad, že nástroj přibírá na váze fyzického tělesného komplexu kvůli sezení nebo práci s Ra, je mylný.

Nástroj již nemá žádný fyzický materiál, který by bylo nutno v jakémkoli pozorovatelném rozsahu použít k tomu, aby mohl probíhat tento kontakt. To je důsledkem rozhodnutí skupiny, že nástroj nemá používat životní energii, která by jinak byla potřebná, jelikož úroveň fyzického energetického komplexu je v deficitu. Jelikož je energie pro tento kontakt výsledkem přenosu energie, nástroj již nemusí platit tuto fyzickou cenu. Proto nástroj nepřichází o váhu.

Nicméně, přibývání na váze, jak k němu dochází, je však produktem dvou faktorů. Prvním je rostoucí citlivost tohoto fyzického prostředku na vše, co je mu předloženo, včetně toho, vůči čemu je zkreslen způsoby, které byste nazvali alergickými. Druhým faktorem je energetizování těchto obtíží.

Je šťastné pro výhled tohoto kontaktu a inkarnaci této entity, že není zkreslena směrem k přejídání, jelikož by přetížení tohoto značně zkresleného fyzického komplexu mohlo převážit i ty nejhorlivější afirmace zdraví/nemoci a nasměrovalo by nástroj ke zkreslením nemoci/zdraví, nebo v krajním případě k fyzické smrti.

83.3 Tazatel: Děkuji. Nyní položím poměrně dlouhou a složitou otázku a požádal bych, aby odpověď na každou její část byla dána tehdy, pokud by existoval významný rozdíl před závojem a po něm, abych mohl získat představu o tom, jak to, co nyní zažíváme, slouží lepší polarizaci.

Ptám se, zda existoval nějaký významný rozdíl a jaký, před závojem, u následujících oblastí během inkarnace ve třetí úrovni: spánek, sny, fyzická bolest, mentální bolest, sex, nemoc, programování katalyzátoru, náhodný katalyzátor, vztahy nebo komunikace s Vyšším já nebo s celkem mysli/těla/ducha, nebo jakékoli jiné funkce mysli, těla či ducha, které by byly významné svým rozdílem po závoji?

Ra: Já jsem Ra. Nejprve si ujasněme, že jak před závojem, tak po něm existovaly stejné podmínky v čas/prostoru; tedy proces závoje je fenoménem prostor/času.

Za druhé, charakter zkušenosti byl tímto procesem závoje radikálně změněn. V některých případech, jako jsou sny a kontakt s Vyšším já, byla zkušenost kvantitativně odlišná, protože závoj je hlavní příčinou hodnoty snů a je rovněž jedinými dveřmi, proti nimž musí Vyšší já stát a čekat na vstup.

Před závojem sny nesloužily k využívání takzvaného nevědomí k lepšímu využití katalyzátoru, ale byly využívány k učení/vyučování od vyučujících/učících z vnitřních rovin, stejně jako od těch z vyšších úrovní vnějšího původu.

Jak budete postupovat jednotlivými oblastmi, které jste zmínil, můžete během procesu závoje pozorovat spíše kvalitativní než kvantitativní změnu zkušenosti.

Uveďme jako příklad vaše sexuální aktivity přenosu energie. Pokud si přejete rozebrat i jiná témata podrobněji, prosím zeptejte se. V případě sexuální aktivity u těch, kdo nebyli zahaleni závojem, byl každý akt přenosem energie. Některé přenosy byly přenosy síly. Většina byla spíše oslabená v síle přenosu kvůli absenci závoje.

Ve třetí úrovni se entity snaží učit Cestám lásky. Pokud lze vidět, že všichni jsou jedním bytím, je pro nedisciplinovanou osobnost mnohem obtížnější zvolit jednoho partnera a tím se iniciovat do programu služby. Je mnohem pravděpodobnější, že sexuální energie bude rozptýlena spíše náhodně bez velké radosti nebo velkého smutku, vyplývajících z těchto zkušeností.

Proto byl přenos energie zeleného paprsku, který byl před závojem téměř bez výjimky běžný v sexuálním přenosu energie, oslabený a bez významné krystalizace. Přenosy a blokace sexuální energie po závoji byly dříve rozebrány[1].

Může se ukázat, že jde o složitější studii, ale takovou, která je daleko účinnější pro krystalizaci těch, kteří hledají energetické centrum zeleného paprsku.

83.4 Tazatel: Vzhledem k tomu, že jsme u tématu sexu, pojďme se zabývat rozdílem před a po závoji, pokud jde o nemoc – konkrétně pohlavní chorobu. Existoval tento typ nemoci před závojem?

Ra: Já jsem Ra. Existovalo to, co nazýváte nemocí, jak tohoto typu, tak jiných, jak před tímto velkým experimentem, tak po něm. Nicméně, jelikož je pohlavní choroba z velké části funkcí myšlenkových forem zkreslené povahy, které souvisejí s blokací sexuální energie, je pohlavní choroba téměř zcela produktem interakce komplexů mysli/těla/ducha po závoji.

83.5 Tazatel: Zmínili jste, že v malé míře existovala i před závojem. Jaký byl zdroj jejího vývoje před procesem závoje?

Ra: Já jsem Ra. Zdroj byl tak náhodný, jak náhodná je samotná povaha zkreslení zvaného nemoc. Každá část tělesného komplexu je neustále ve stavu růstu. Opačný směr tohoto růstu je vnímán jako nemoc a má blahodárnou funkci – ukončit inkarnaci v odpovídajícím prostor/časovém bodě. Taková byla povaha nemoci, včetně té, kterou nazýváte pohlavní.

83.6 Tazatel: Uvedu nyní tvrzení, které můžete opravit. Jak chápu povahu působení nemoci, zejména před závojem, zdá se mi, že Logos se rozhodl pro program, kde individuální komplex mysli/těla/ducha bude pokračovat v růstu mysli, a tělo bude třetí úrovňovým analogem této mysli, a růst bude pokračovat, ledaže by došlo k nedostatku růstu nebo k neschopnosti mysli pokračovat v tomto růstovém vzorci.

Pokud by se tento růst zpomalil nebo zastavil, pak by nemoc, jak ji nazýváme, působila tak, aby nakonec ukončila tuto fyzickou zkušenost, aby mohla být zahájena nová fyzická zkušenost a růstový proces mohl pokračovat po přezkoumání celého průběhu mezi inkarnacemi. Mohl byste mi, prosím, toto mé myšlení upřesnit?

Ra: Já jsem Ra. Vaše myšlení je v této věci dostatečně jasné.

83.7 Tazatel: Jedna věc, které nerozumím, je: pokud neexistoval závoj, proč bylo přezkoumání inkarnace po inkarnaci přínosem pro proces, když se mi zdá, že entita by si měla být vědoma toho, co se děje. Možná to má co do činění s povahou prostor/času a čas/prostoru. Mohl byste mi to, prosím, objasnit?

Ra: Já jsem Ra. Je pravda, že povaha čas/prostoru je taková, že život může být vnímán jako celek – jako kniha či záznam, jehož stránky lze studovat, listovat jimi a znovu je pročítat. Nicméně hodnota přezkoumání spočívá v testování oproti samotnému studiu. Při zkoušce, pokud je pravdivá, se destilují všechny poznatky ze studia.

Během procesu studia (který můžete nazvat inkarnací), bez ohledu na míru vědomí entity o probíhajícím procesu, je materiál rozptýlen a téměř nevyhnutelně je přílišná pozornost věnována detailům.

Zkouška po ukončení inkarnovaného stavu není zkouškou, která spočívá ve správném zapamatování si mnoha detailů. Jde spíše o pozorování já sama sebou, často s pomocí, jak jsme již uvedli. V tomto pozorování se ukazuje souhrn celého detailního studia: tedy postoj či komplex postojů, které ovlivňují vědomí komplexu mysli/těla/ducha.

83.8 Tazatel: Právě mě při vaší odpovědi napadla analogie. Létám s letadlem a mám zkoušky v simulátoru, ale to není příliš zátěžová zkouška, protože vím, že jsme připoutaní k zemi a nemůžeme se zranit. Když ale skutečně letíme, přistáváme atd., i když je to v podstatě stejné, je to… (asi špatná analogie vzhledem k tomu, co se dělo před závojem).

Znám všechny podmínky v obou případech, a přesto se při práci se simulátorem nedokážu příliš soustředit, protože vím, že je to jen nácvik. Vidím v tom paralelu s entitami před závojem, které věděly, že jsou [pousmání] takříkajíc připoutané ke stvoření, nebo jeho součástí. Je tato analogie přiměřená?

Ra: Já jsem Ra. Je to poměrně přiměřené, i když se to nevztahuje k funkci přezkoumání inkarnace, ale spíše k rozdílům v prožívání před a po závoji.

83.9 Tazatel: Před závojem si entita byla vědoma, že prožívá nemoc. Mohl byste mi prosím, pokud jste si vědom nějakého případu, uvést příklad nemoci, kterou mohla entita zažít před závojem, a jak na to reagovala, jak o tom přemýšlela a jaký to mělo na ni úplný dopad? Mohl byste, prosím, uvést příklad?

Ra: Já jsem Ra. Jelikož je vesmír složen z nekonečného spektra entit, existuje také nekonečné množství reakcí na podněty. Pokud budete pozorovat své národy, zjistíte, že existují velmi rozdílné reakce na stejné zkreslení ve směru nemoci. Nemůžeme proto odpovědět na váš dotaz s nadějí, že vytvoříme pravdivé tvrzení, neboť požadované zobecnění by bylo příliš široké.

83.10 Tazatel: Existovala nějaká jednotnost nebo podobné funkce společností či společenských struktur před závojem?

Ra: Já jsem Ra. Třetí úroveň je ze své podstaty společenská. Existují společnosti tam, kde jsou entity vědomé si sebe, vědomé si druhých já, a obdařené inteligencí dostatečnou ke zpracování informací, které naznačují výhody společenství sdílejícího energie. Struktury společnosti byly před i po závoji různé.

Nicméně společnosti před závojem nikdy nezávisely na úmyslném zotročení některých ku prospěchu jiných, neboť to nebylo vnímáno jako možné, když jsou všichni vnímáni jako jedno. Přesto však existovalo nezbytné množství nesouladu pro vznik různých experimentů v tom, co byste nazvali vládními nebo společenskými strukturami.

83.11 Tazatel: V naší současné iluzi jsme nepochybně ztratili povědomí o technikách zotročení, které se používají, protože jsme se od před závojové zkušenosti tak vzdálili. Jsem si jistý, že mnozí se zaměřením na službu ostatním používají techniky zotročení – i když si neuvědomují, že jde o techniky zotročení – jednoduše proto, že se vyvinuly během velmi dlouhého období a my jsme nyní hluboko v iluzi. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To není správně.

83.12 Tazatel: Tedy říkáte, že neexistují žádné případy, kdy by ti, kdo jsou orientováni na službu ostatním, jakýmkoli způsobem používali techniky zotročení, které se vyvinuly jako výsledek evoluce našich společenských struktur? Myslíte tím toto?

Ra: Já jsem Ra. Měli jsme za to, že váš dotaz se týkal podmínek před závojem. V tom období neexistovalo žádné nevědomé otroctví, jak tuto podmínku nazýváte. V současném prostor/časovém bodě je stav dobře míněného a neúmyslného otroctví natolik rozšířený, že přesahuje naši schopnost je všechny vyjmenovat.

83.13 Tazatel: Pak by pro entitu orientovanou na službu ostatním v této době mohla být meditace o povaze těchto málo očekávaných forem otroctví přínosná pro polarizaci, domnívám se. Je to tak?

Ra: Já jsem Ra. Máte naprostou pravdu.

83.14 Tazatel: Řekl bych, že velmi vysoké procento zákonů a omezení v rámci toho, co nazýváme naším právním systémem, má charakter zotročení, o kterém jsem právě mluvil. Souhlasíte s tím?

Ra: Já jsem Ra. Je nutnou rovnováhou k úmyslu zákona, jímž je ochrana, že výsledek zahrnuje i stejné zkreslení směrem k uvěznění. Můžeme tedy říct, že vaše domněnka je správná.

To však není míněno jako znevažování těch, kteří v energiích zeleného a modrého paprsku usilovali o osvobození mírumilovného lidu z pout chaosu, ale spíše poukázání na nevyhnutelné důsledky kodifikace odezvy, která neuznává jedinečnost každé situace ve vašem prožívání.

83.15 Tazatel: Je závoj tím, co bych nazval polopropustným?

Ra: Já jsem Ra. Závoj skutečně takový je.

83.16 Tazatel: Jaké techniky a metody proniknutí závoje byly plánovány, a existují nějaké další, které se objevily kromě těch plánovaných?

Ra: Já jsem Ra. V prvním velkém experimentu nebyly žádné plánovány. Jako všechny experimenty i tento spočíval na nahotě hypotézy. Výsledek byl neznámý.

Bylo empiricky a zkušenostně zjištěno, že existuje tolik způsobů proniknutí závoje, kolik si komplexy mysli/těla/ducha dokáží představit. Touha komplexů mysli/těla/ducha poznat to, co je neznámé, přitáhla je k snění a postupné otevírání všem vyvažovacím mechanismům vedoucím k adeptství a komunikaci s učícími/vyučujícími, kteří mohli tento závoj proniknout.

Bylo zjištěno, že různé nemanifestované činnosti já byly do určité míry produktivní při pronikání závoje. Obecně lze říci, že zdaleka nejživější a dokonce nejvýraznější příležitosti k prorážení závoje jsou výsledkem interakce polarizovaných entit.

83.17 Tazatel: Mohl byste rozvést, co myslíte tou interakcí polarizovaných entit při prorážení závoje?

Ra: Já jsem Ra. Uvedeme dvě pozoruhodné položky.

První je extrémní potenciál pro polarizaci ve vztahu dvou polarizovaných entit, které se vydaly na cestu služby ostatním, nebo – v několika případech – služby sobě samým.

Za druhé bychom rádi upozornili na efekt, který jsme se naučili nazývat efektem násobení. Ti, kteří sdílejí stejný směr mysli a společně hledají, s mnohem větší jistotou najdou.

83.18 Tazatel: Konkrétně, jakým procesem v prvním případě, kdy se dvě polarizované entity pokusí proniknout závoj – ať už jsou polarizovány pozitivně nebo negativně – jakou konkrétní technikou pronikne závoj?

Ra: Já jsem Ra. Proniknutí závoje lze chápat jako proces započatý v těhotenství aktivity zeleného paprsku – oné vše soucitné lásky, která nevyžaduje nic na oplátku. Pokud je tato cesta sledována, vyšší energetická centra budou aktivována a zkrystalizována, až se zrodí adept. V adeptovi je potenciál rozložit závoj v menší či větší míře, aby vše mohlo být znovu vnímáno jako jedno. Druhé já je hlavním katalyzátorem na této cestě k proniknutí závoje, pokud to tak nazveme.

83.19 Tazatel: Jaký byl mechanismus úplně prvního procesu zastření? Nevím, jestli na to můžete odpovědět. Pokusíte se ale o to?

Ra: Já jsem Ra. Mechanismem závoje mezi vědomými a nevědomými částmi mysli bylo prohlášení, že mysl je komplexní. To následně způsobilo, že i tělo a duch se staly komplexními.

83.20 Tazatel: Mohl byste mi uvést příklad komplexní aktivity těla, kterou máme nyní, a jak před závojem nebyla komplexní?

Ra: Já jsem Ra. Před velkým experimentem byl komplex mysli/těla/ducha schopen ovládat tlak krve v žilách, tlukot orgánu, který nazýváte srdcem, intenzitu vjemu známého jako bolest, a všechny funkce, které jsou nyní chápány jako mimovolné či nevědomé.

83.21 Tazatel: Když tedy původně došlo k procesu zastření, zdá se, že Logos musel mít, jak by se dalo říct, seznam těch funkcí, které se stanou nevědomými, a těch, které zůstanou vědomě řízené. Předpokládám, že pokud k tomu došlo, existoval pro tato rozdělení dobrý důvod. Mám v tomto nějakou pravdu?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

83.22 Tazatel: Mohl byste mě prosím opravit?

Ra: Já jsem Ra. Proběhla mnohá experimentování, při nichž byly různé funkce, nebo zkreslení, tělesného komplexu zastřeny a jiné ne. Velké množství těchto experimentů vedlo k nefunkčním tělesným komplexům nebo k takovým, které byly jen okrajově životaschopné. Například není přežití podporujícím mechanismem, pokud nervové receptory nevědomě vyřadí z vnímání jakékoli zkreslení směrem k bolesti.

83.23 Tazatel: Nyní před závojem mohla mysl potlačit bolest. Předpokládám tedy, že funkcí bolesti v té době bylo signalizovat tělu, aby zaujalo jinou konfiguraci, aby zdroj bolesti pominul, a poté mohla být bolest mentálně odstraněna. Je to správně? A existovala tehdy i jiná funkce bolesti?

Ra: Já jsem Ra. Vaše domněnka je správná. Funkce bolesti v té době byla jako požární alarm pro ty, kteří necítili kouř.

83.24 Tazatel: Takže řekněme, že entita si tehdy popálila ruku z nedbalosti. Okamžitě by svou ruku stáhla z hořícího objektu a pak, aby již necítila bolest, by bolest mentálně odpojila, dokud by nedošlo k uzdravení. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně.

83.25 Tazatel: V naší současné iluzi bychom toto vnímali jako odstranění určitého množství katalyzátoru, který by urychlil naši evoluci. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Postoj k bolesti se liší od komplexu mysli/těla/ducha ke komplexu mysli/ těla/ducha. Vaše vyjádření postoje ke zkreslení známému jako bolest je produktivní, pokud jde o prospěšná zkreslení ve vztahu k procesu evoluce.

83.26 Tazatel: Co jsem se snažil naznačit, bylo, že plán Logosu na zastření vědomí od nevědomí tak, že bolest již nelze tak snadno ovládat, vytvořil systém katalyzátorů, který dříve nebyl použitelný. Je to obecně správně?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

83.27 Tazatel: V některých případech se zdá, že toto použití katalyzátoru je téměř v nekontrolovaném stavu pro některé entity; že zažívají mnohem více bolesti, než kolik by bylo užitečné jako katalyzátor. Mohl byste okomentovat náš současný stav v iluzi vzhledem k tomuto konkrétnímu tématu?

Ra: Já jsem Ra. Toto bude poslední plný dotaz tohoto sezení.

Můžete vidět, že v některých případech entita, ať už na základě před inkarnační volby, nebo skrze neustálé přeprogramování během inkarnace, si vytvořila nenasytný program katalyzátoru. Taková entita velmi touží katalyzátor využít a rozhodla se, ke své vlastní spokojenosti, že je třeba, jak byste řekli, použít velké prkno přes čelo, aby získala pozornost svého já.

V těchto případech se může opravdu zdát, že jde o velké plýtvání katalyzátorem bolesti; a může být prožívané zkreslení směrem k pocitu tragédie z tak velké bolesti. Nicméně je vhodné doufat, že druhé-já chápe, co si s určitým úsilím nabídlo samo; totiž katalyzátor, který si přeje použít pro účel evoluce.

Můžeme se zeptat, zda existují nějaké krátké dotazy v tomto okamžiku?

83.28 Tazatel: Všiml jsem si, že jste toto sezení začali větou „Nyní komunikuji.“ Obvykle říkáte „Nyní komunikujeme.“ Má to nějaký význam nebo rozdíl? A potom – je něco, co bychom mohli udělat pro větší pohodlí nástroje nebo zlepšení kontaktu?

Ra: Já jsem Ra. My jsem Ra. Můžete vidět gramatické obtíže vaší jazykové struktury při jednání s komplexem sociální paměti. Ve vašem jazyce neexistuje rozlišení mezi první osobou jednotného a množného čísla, pokud se týká Ra.[2]

Nabízíme následující, nikoli abychom zasahovali do vaší svobodné vůle, ale protože si tento nástroj konkrétně vyžádal informace ohledně své péče, a podpůrná skupina tak činí při tomto dotazování. Můžeme navrhnout, že nástroj má dvě oblasti potenciálního zkreslení, z nichž obě mohou být tělesně podpořeny požitím těch věcí, které se nástroji zdají být žádoucí.

Nedoporučujeme žádná striktní pravidla stravy, ačkoli můžeme navrhnout ctnost tekutin. Nástroj má rostoucí schopnost vnímat, co jeho tělesnému komplexu pomůže. Je podporován afirmacemi a také světlem, které je potravou úrovně odpočinku.

Můžeme požádat podpůrnou skupinu, aby nástroj nadále sledovala, jako obvykle, takže v případě touhy po složitějších bílkovinách může být tělesnému komplexu nabídnuto to nejméně zkreslené, neboť je nyní tento komplex potenciálně schopen značného navýšení zkreslení.

Já jsem Ra. Děkujeme vám, přátelé moji, za vaše trvalé svědomité naplňování vašeho projevu touhy sloužit ostatním. Jste svědomití. Příslušenství je velmi dobře sladěné.

Já jsem Ra. Opouštím vás, přátelé moji, v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, radujte se v moci a v míru jednoho nekonečného Stvořitele. Adonai.

 

[1] Diskutováno dříve v 26.38, 31.2-5 a 32.2-7

[2] Poznámka překladatele: někdy s oslovováním Ra bojujeme i při překladu, takže pokud nám to někdo uniklo, buďte prosím shovívaví. Volíme oslovovat Ra jako „oni“, i když se bavíme s individualizovanou částí komplexu sociální paměti „Já jsem Ra“.