19. června 1982
90.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravíme vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.
90.1 Tazatel: Nejprve mi prosím sdělte stav nástroje.
Ra: Já jsem Ra. Deficit energie fyzického komplexu se mírně zvýšil pokračujícími zkresleními směrem k bolesti. Úrovně životní energie jsou takové, jak bylo dříve uvedeno, s mírnými výkyvy mezi dotazy.
90.2 Tazatel: Mohli byste mi říct, jaká je situace ohledně našich společníků ze čtvrté a páté úrovně v tomto okamžiku?
Ra: Já jsem Ra. Společenství společníků čtvrté úrovně doprovází vaši skupinu. Přítel z páté úrovně, v tomto propojení prostor/čas, pracuje výlučně ve své vlastní úrovni.
90.3 Tazatel: Jakým způsobem se tyto konkrétní entity čtvrté úrovně dostávají ze svého původu na naši pozici?
Ra: Já jsem Ra. Mechanismus volání byl již dříve prozkoumán[1]. Když nastane zkreslení, které může být negativně konotováno, dochází k tomuto volání.
Kromě toho světlo, o kterém jsme hovořili, vyzařující z pokusů sloužit ostatním poměrně jasným a zřetelným způsobem, je jiným typem volání, jelikož představuje něco, co si žádá vyvážení pokušením.
Za třetí, byly zde určité cesty do komplexů mysli/těla/ducha této skupiny, které byly zpřístupněny vaším přítelem z páté úrovně.
90.4 Tazatel: Ve skutečnosti jsem měl na mysli otázku, jak se sem dostávají? Jakým způsobem se pohybují?
Ra: Já jsem Ra. V rámci mechanismu volání je pohyb takový, jak byste očekávali; to znamená, že entity se nacházejí v rámci vašeho planetárního vlivu a po průchodu karanténní sítí jsou volné odpovědět na toto volání.
Pokušení jsou nabízena negativními entitami z toho, co byste nazvali vašimi vnitřními rovinami. Tito, řekněme, temní andělé byli ovlivněni cestou služby sobě, kterou nabízeli ti, kteří přišli skrze karanténu ze starých dob. A tyto entity, podobně jako vaše andělské postavy pozitivní povahy, jsou připraveny pohybovat se myšlenkou v rámci vnitřních rovin tohoto planetárního vlivu, pracujíce z čas/prostoru do prostor/času.
Mechanismus entity z páté úrovně je z úrovně do úrovně a je magické povahy. Čtvrtá úroveň sama o sobě není schopná vytvořit cestu do energetické sítě. Je však schopná využít to, co zůstalo neporušené. Tyto entity jsou opět entity Orionu čtvrté úrovně.
90.5 Tazatel: Dříve jste uvedli, že entity páté úrovně se podobají těm z nás ve třetí úrovni na planetě Zemi, ale čtvrtá úroveň ne. Mohli byste popsat entity čtvrté úrovně a říci, proč se nám nepodobají?
Ra: Já jsem Ra. Popis musí být omezen Zákonem zmatení. Příčinou rozmanitosti takzvaných fyzických prostředků jsou přetrvávající dědictví z fyzických forem druhé úrovně. Proces toho, co nazýváte fyzickou evolucí, pokračuje v síle až do čtvrté úrovně. Teprve když Cesty moudrosti začnou zušlechťovat sílu toho, co byste mohli volně nazvat myšlenkou, stává se forma fyzické manifestace více řízena vědomím.
90.6 Tazatel: No, jestliže populace této planety v současnosti vypadá podobně jako entity páté úrovně, zajímalo by mě proč? Jestli tomu správně rozumím, proces evoluce by normálně znamenal, že třetí úroveň se podobá tomu, z čeho se vyvinula ve druhé úrovni, a pak se zušlechťuje ve čtvrté a opět v páté, aby se stala tím, co populace této planety vypadá jako ve třetí úrovni. Proč je tato planeta— zdá se mi, že je tato planeta napřed, co se týče vzhledu komplexu mysli/těla/ducha, nebo tělesného komplexu. Jaký je pro to důvod?
Ra: Já jsem Ra. Váš dotaz je založen na mylné představě. Přejete si, abychom to okomentovali, nebo chcete položit dotaz znovu?
90.7 Tazatel: Prosím, okomentujte mou mylnou představu, pokud je to možné.
Ra: Já jsem Ra. V páté úrovni je manifestace fyzického komplexu stále více pod kontrolou komplexu vědomé mysli. Proto entita páté úrovně může rozpustit jednu manifestaci a vytvořit jinou. V důsledku toho by si entita nebo komplex entit páté úrovně, přející si komunikovat s vašimi lidmi, zvolil podobu fyzického komplexu vašich lidí, chemického vozidla žlutého paprsku.
90.8 Tazatel: Rozumím. Zhruba řečeno, pokud byste přenesl entitu třetí úrovně z nějaké jiné planety na tuto planetu, přibližně jaké procento z těch, které jsou známy Ra, by vypadalo dost podobně entitám ze Země, aby nebyly v davu rozpoznány?
Ra: Já jsem Ra. Přibližně pět procent.
90.9 Tazatel: Pak tedy existuje extrémní variabilita ve formě fyzického prostředku ve třetí úrovni ve vesmíru. Předpokládám, že to samé platí i pro čtvrtou úroveň. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Je to tak. Připomínáme vám, že je to velká teoretická vzdálenost mezi požadavkem, aby bytosti nekonečného stvoření byly nerozeznatelně podobné sobě samým, a pozorováním těch znaků, které mohou být nazývány lidskými a které označují charakteristiky třetí úrovně: spojování do párů, společenské skupiny a rasy; a další charakteristický způsob využití sebereflexe k zušlechťování a hledání významu (sociálního) prostředí.
90.10 Tazatel: No, v rámci znalostí Ra o fyzických formách třetí úrovně, jaké procento by bylo dostatečně podobné fyzické formě této planety, aby si lidé mysleli, že daná entita je člověk, i když by byla trochu odlišná? Toto bude muset být velmi přibližné, protože i moje definice je velmi přibližná.
Ra: Já jsem Ra. Toto procento je stále malé, přibližně třináct až patnáct procent, vzhledem ke schopnostem různých forem života druhé úrovně vykonávat všechny potřebné funkce pro práci třetí úrovně. Proto by se dalo pozorovat chování naznačující sebereflexi a cílevědomou interakci s vnímajícím prostředím kolem entity, spíše než charakteristiky, které jsou vaším lidem familiárně spojeny s lidskostí vaší formy třetí úrovně.
90.11 Tazatel: Nyní se snažím propojit vznik různých Logosů a jejich původní použití systému archetypů při jejich tvoření, a omlouvám se, pokud nejsem efektivní, ale nacházím to poněkud obtížné. Nyní, pro tento konkrétní Logos na počátku, před jeho vytvořením první úrovně, obsahoval archetypální systém, který si zvolil pro svá stvoření, formy, které by se vyvíjely, a konkrétně lidskou formu třetí úrovně, nebo to s archetypálním konceptem vůbec nesouviselo?
Ra: Já jsem Ra. Volba formy je předcházející formování archetypální mysli. Jak Logos tvoří svůj plán evoluce, je pak zvolená forma investována.
90.12 Tazatel: Byl nějaký důvod pro výběr forem, které se na této planetě vyvinuly, a pokud ano, jaký byl?
Ra: Já jsem Ra. Nejsme si zcela jisti, proč náš Logos a několik sousedních Logosů přibližně stejného období rozkvětu prostor/času zvolilo dvounohou, vzpřímenou formu druhé úrovně opic k investici. Je to naše domněnka—kterou s vámi sdílíme, pokud si uvědomujete, že je to pouze názor—že náš Logos měl zájem, řekněme, dále zesílit proces závoje tím, že nabídne formě třetí úrovně téměř úplnou pravděpodobnost vývoje řeči, která by plně nahradila komunikaci pomocí konceptu nebo telepatie.
Máme také domněnku, že takzvaný protilehlý palec byl považován za výtečný prostředek k zesílení procesu závoje tak, aby místo opětovného objevování schopností mysli byla entita třetí úrovně formou své fyzické manifestace přitahována k vytváření, držení a používání fyzických nástrojů.
90.13 Tazatel: Dovolil bych si hádat, že systém archetypů byl poté navržen, aby dále rozvíjel tyto konkrétní principy. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Formulace je chybná. Nicméně je pravda, že obrazy archetypální mysli jsou potomky fyzických manifestací formy třetí úrovně Logosu, který vytvořil konkrétní evoluční příležitost.
90.14 Tazatel: Jak to chápu, archetypy jsou velmi základní předsudky, které pod vlivem svobodné vůle vytvářejí zkušenosti každé entity. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Archetypální mysl je součástí té mysli, která informuje veškeré zkušenosti. Prosím, připomeňte si definici archetypální mysli jakožto úložiště těch zdokonalení kosmické, či vše-mysli, provedených tímto konkrétním Logosem a jedinečných pouze pro tento Logos.
Lze ji tedy považovat za jeden z kořenů mysli, nikoli ten nejhlubší, ale v některých ohledech určitě nejvíce informativní. Dalším kořenem mysli, který je třeba si připomenout, je ta rasová nebo planetární mysl, která rovněž do určité míry formuje konceptualizace každé entity.
90.15 Tazatel: V jakém bodě evolučního procesu začíná archetypální mysl mít vliv na entitu?
Ra: Já jsem Ra. V bodě, kdy entita, ať už náhodou nebo záměrně, odráží archetyp, rezonuje archetypální mysl. Tak tedy náhodná aktivace archetypálních rezonancí začíná téměř okamžitě v rámci zkušenosti třetí úrovně. Disciplinované použití tohoto evolučního nástroje přichází mnohem později v tomto procesu.
90.16 Tazatel: Jaký byl konečný cíl tohoto Logosu při navrhování archetypální mysli tak, jak ji navrhl?
Ra: Já jsem Ra. Každý Logos si přeje vytvořit výmluvnější vyjádření zkušenosti Stvořitele skrze Stvořitele. Archetypální mysl má za cíl zvýšit tuto schopnost vyjadřovat Stvořitele ve vzorcích připomínajících roztažený ocas páva: každý aspekt Stvořitele je živý, vzpřímený a zářící artikulovanou krásou.
90.17 Tazatel: Zná Ra archetypální mysl nějakého jiného Logosu, který není totožný s tím, který zažíváme?
Ra: Já jsem Ra. Existují entity Ra, které sloužily jako dalecí Poutníci těm, kteří náležejí jinému Logosu. Tato zkušenost byla taková, že ohromila intelektuální i intuitivní schopnosti, neboť každý Logos vytváří experiment natolik odlišný od všech ostatních, že jemnosti archetypální mysli jiného Logosu jsou pro rezonující komplexy mysli, těla a ducha tohoto Logosu velmi nejasné.
90.18 Tazatel: Zdá se mi, že tento Logos vytvořil (alespoň pro mě) velké procento entit se zkreslením směrem k válčení, jelikož jsme měli zkušenosti s Maldekem, Marsem a nyní Zemí. Zdá se, že Venuše byla výjimkou z toho, co bychom téměř mohli nazvat pravidlem války. Je to správně? A bylo to předvídáno a plánováno při konstrukci archetypální mysli – možná ne přímo se zaměřením na válku, jak ji známe, ale spíše na extrémní čin směrem k polarizaci ve vědomí?
Ra: Já jsem Ra. Je pravda, že Logos navrhl svůj experiment tak, aby dosáhl co největších možných příležitostí k polarizaci ve třetí úrovni. Není pravda, že válka takového typu, jakou jste zažili, byla plánována Logosem. Tato forma projevu nepřátelství je zajímavým výsledkem, který je zjevně spojen s dovedností vytváření nástrojů. Volba Logosu použít životní formu s uchopujícím palcem je rozhodnutí, ke kterému lze tento typ války vysledovat.
90.19 Tazatel: Pak tedy náš Logos doufal, že se vytvoří pozitivní i negativní sklizeň z každé úrovně až do šesté, počínaje třetí, jakožto nejefektivnější formou generování zkušenosti, kterou v době svého tvoření tohoto evolučního systému znal?
Ra: Já jsem Ra. Ano.
90.20 Tazatel: Pak je možná do základu archetypů zabudován mechanismus pro vytváření polarizace ve vědomí ke službě ostatním a ke službě sobě samému. Je to skutečně tak?
Ra: Já jsem Ra. Ano. Všimnete si mnoha vrozených předsudků, které naznačují možnost, že jedna cesta je efektivnější než druhá. To bylo záměrem Logosu.
90.21 Tazatel: Tedy říkáte, že jakmile je cesta rozpoznána, ať už pozitivně nebo negativně polarizovaná entita může nalézt náznaky ohledně efektivity své cesty. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. To, co říkáte, je správné ve svých vlastních zásluhách, ale není to opakováním našeho tvrzení. Naše tvrzení bylo, že v rámci zkušenostního propojení (nexus) každé entity, v rámci jejího prostředí druhé úrovně a v rámci kořenů mysli, byly umístěny předsudky, které pozornému oku naznačují efektivnější z obou cest. Řekněme, pro nedostatek přesnějšího přídavného jména, že tento Logos má předsudek směrem k laskavosti.
90.22 Tazatel: Pak říkáte, že efektivnější z těchto dvou cest byla podvědomým způsobem naznačena druhé úrovni jako cesta služby ostatním. Mám pravdu?
Ra: Já jsem Ra. Neuvedli jsme, která cesta je efektivnější. Nicméně máte pravdu ve své domněnce, jak si uvědomujete z dřívějšího zkoumání každé cesty v předchozím dotazování.
90.23 Tazatel: Byl by to tedy důvod pro větší pozitivní sklizně? Mám podezření, že tomu tak není, ale existují Logosy, které mají větší procento negativních sklízení kvůli tomuto typu předsudků?
Ra: Já jsem Ra. Ne. Existovali Logosy s většími procenty negativních sklízení. Avšak mechanismy předsudků nemohou změnit požadavky pro dosažení sklizně schopnosti, ať už v pozitivním, nebo negativním smyslu.
Existují Logosy, které nabídly neutrální pozadí, proti kterému je možné polarizovat. Tento Logos se rozhodl tak neučinit, ale místo toho umožnit, aby více lásky a světla Nekonečného Stvořitele bylo vnitřně i vně viditelné a dostupné pro vjemy a konceptualizace myslí/těl/duchů, které byly v Jeho péči v tomto experimentu.
90.24 Tazatel: Byly nějaké další okolnosti, předsudky, důsledky nebo plány, které Logos vytvořil kromě těch, o kterých jsme hovořili, pro evoluci svých částí skrze úrovně?
Ra: Já jsem Ra. Ano.
90.25 Tazatel: Jaké byly?
Ra: Já jsem Ra. Ještě jeden; tedy propustnost úrovní tak, aby mohla existovat komunikace z úrovně do úrovně a z roviny do roviny nebo z podúrovně do podúrovně.
90.26 Tazatel: Jak tedy vidím plán evoluce tohoto Logosu: bylo plánováno vytvořit co nejživější zkušenost, ale také takovou, která by byla do určité míry informována ohledně Nekonečného Stvořitele a byla schopna urychlit pokrok jako funkci vůle díky propustnosti úrovní. Popsal jsem přesně obecný plán tohoto Logosu ohledně jeho evoluce?
Ra: Já jsem Ra. S výjimkou činností nemanifestovaného já a činností já s jiným já jste byl poměrně důkladný.
90.27 Tazatel: Je tedy hlavním mechanismem formujícím způsoby a samotnou podstatu zkušenosti, kterou zde nyní zažíváme, archetypální mysl a archetypy?
Ra: Já jsem Ra. Tyto zdroje jsou součástí toho, na co odkazujete.
90.28 Tazatel: Co vlastně žádám, je, jak velkou část, přibližně v procentech, mají na starosti?
Ra: Já jsem Ra. Znovu žádáme, abyste vzal v úvahu, že archetypální mysl je součástí hluboké mysli. Tato mysl má několik částí. Mysl může sloužit jako zdroj. Nazvat archetypální mysl základem zkušenosti je přílišné zjednodušení činností komplexu mysli/těla/ducha. Pracovat s vaší otázkou v procentech je tedy natolik zavádějící v jakékoli formě přímé odpovědi, že bychom vás požádali o přeformulování dotazu.
90.29 Tazatel: To je v pořádku. Nemyslím si, že to byla zrovna dobrá otázka.
Nyní, když Ra původně plánovali pomoc Egypťanům s jejich evolucí, jaký byl nejdůležitější nebo primární koncept – a také sekundární a terciární, pokud je můžete pojmenovat – který chtěli Ra Egypťanům předat? Jinými slovy, jaký byl plán nebo rozvrh Ra pro to, aby Egypťané pochopili, co je pro jejich evoluci nezbytné?
Ra: Já jsem Ra. Přišli jsme k vašemu lidu, abychom vyjádřili Zákon jednoty. Chtěli jsme zdůraznit těm, kteří chtěli poznat jednotu, že v jednotě jsou vyřešeny všechny paradoxy; vše, co je zlomené, je uzdraveno; vše zapomenuté je přivedeno na světlo.
Neměli jsme vyučovací plán, jak jste to nazval, neboť náš úmysl, když jsme kráčeli mezi vaším lidem, byl manifestovat to, co bylo požadováno těmi učícími/učiteli, ke kterým jsme přišli.
Jsme si vědomi, že tento konkrétní směr dotazování – tedy povaha a struktura archetypální mysli – způsobil, že se tazatel snažil, podle svého mínění neúspěšně, určit relativní důležitost těchto konceptů. Nemůžeme učit se/vyučovat za nikoho, ani bychom tuto příležitost tazateli nevzali. Přesto však okomentujeme.
Adept již vykonal mnoho práce, nejen v rámci červeného, oranžového, žlutého a zeleného energetického centra, ale již také při otevírání modrého a indigového. Až do tohoto bodu fungují archetypy jako velký základ či podstavec vybudované struktury nebo sochy, udržující komplex mysli životaschopný, vyrovnaný a dostupný jako zdroj kdykoli může být vyvolán.
Existuje bod, ve kterém adept zahajuje svou práci. To je bod, ve kterém je jasné a vědomé uvažování o archetypální mysli užitečné.
90.30 Tazatel: Mám pozorování ohledně Archetypu číslo jedna, které učinil Jim, a žádám komentář Ra. Přečtu ho. „Matrice mysli je vědomá mysl a je udržována silou ducha, symbolizovanou hvězdou, která do ní proudí skrze podvědomou mysl. Obsahuje vůli, která je symbolizována žezlem moci v ruce Mága. Veškeré stvoření je vytvořeno skrze sílu vůle vedenou vědomou myslí Mága a pták v kleci představuje iluzi, ve které se já zdá být uvězněno. Mág představuje mužskost nebo záři bytí, která se manifestuje jako stvoření, jímž každá entita prochází.“
Ra: Já jsem Ra. Jelikož je tento nástroj poněkud unavený, nezačneme tuto obsáhlou diskuzi. Požádali bychom, aby tato série pozorování byla zopakována na začátku další práce. Navrhovali bychom, aby každý koncept byl projednán samostatně, nebo pokud je to vhodné, aby byly dva koncepty propojeny jeden s druhým v rámci konceptuálního komplexu. Toto je pomalá práce, ale umožní hladší budování konceptuálních komplexů.
Kdybychom odpověděli na vaše pozorování, jak jste je přečetl v tomto propojení prostor/čas, bylo by věnováno tolik prostoru/času rozplétání různých konceptů jako budování velmi promyšlených vnímání.
Můžeme se zeptat, zda jsou v tuto chvíli nějaké krátké dotazy?
90.31 Tazatel: Je něco, co můžeme udělat pro to, aby byl nástroj pohodlnější nebo abychom zlepšili kontakt?
Ra: Já jsem Ra. Je dobře, že prostředky na ruce byly umístěny na nástroj. Žádáme, aby byla i nadále věnována pozornost těmto zkreslením, která jsou, pokud něco, více zkreslena směrem k nemoci než při našem předchozím varování.
Vše je v pořádku, mí přátelé. Jste svědomití a věrní ve svých zarovnáních. Oceňujeme vaši pečlivost.
Já jsem Ra. Opouštím vás nyní, radující se vesele v lásce a světle jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, radostně v síle a míru jednoho nekonečného Stvořitele. Adonai.
[1] Zkoumáno dříve na mnoho místech, zahrnující 6.23, 7.1-8, 10.13, 24.8, 68.16, 72.7-8, 73.3-4, 73.8, 74.12-13, 80.5 a 87.9.