26. června 1982
91.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravím vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.
91.1 Tazatel: Mohli byste mi prosím nejprve sdělit stav nástroje?
Ra: Já jsem Ra. Je takový, jak bylo dříve uvedeno.
91.2 Tazatel: Sepsal jsem různé mysli a chtěl bych vědět, zda se uplatňují v tomto konkrétním aspektu: nejprve máme kosmickou mysl, která je, domnívám se, stejná pro všechny sub-Logosy, jako je naše Slunce. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. To je správně.
91.3 Tazatel: Sub-Logos, jako je naše Slunce, pak při tvoření své vlastní specifické evoluce zkušenosti zušlechťuje kosmickou mysl, nebo, řekněme, ji vyjadřuje skrze své vlastní dodatečné předpojatosti. Je to správné pozorování?
Ra: Já jsem Ra. Je to správné pozorování s jednou výjimkou týkající se použití termínu „dodatečné,“ který naznačuje koncept něčeho, co přesahuje vše-mysl. Místo toho je archetypální mysl zušlechtěním vše-mysli do vzorce specifického pro volbu daného sub-Logosu.
91.4 Tazatel: Další zušlechtění, které tedy nastává, jakmile je kosmická mysl zušlechtěna, je to, co nazýváme archetypální mysl. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Ano.
91.5 Tazatel: To pak, předpokládám, vytváří planetární nebo rasovou mysl. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Ne.
91.6 Tazatel: Jaký je původ planetární nebo rasové mysli?
Ra: Já jsem Ra. Tato rasová nebo planetární mysl je, pro tento Logos, úložištěm předpojatostí zapamatovaných komplexy těla/mysli/ducha, které prožily zkušenost tohoto planetárního vlivu.
91.7 Tazatel: Některé entity na této planetě se vyvinuly ze druhé úrovně do třetí, a některé byly přeneseny z jiných planet, aby zde recyklovaly ve třetí úrovni. Přidaly ty, které sem byly přeneseny, aby recyklovaly ve třetí úrovni, něco k planetární nebo rasové mysli?
Ra: Já jsem Ra. Nejenže každá rasa přidala k planetární mysli, ale také každá rasa vlastní rasovou mysl. Proto jsme učinili toto rozlišení při diskusi o této části mysli.
Tato část mysli je formována v sérii zdánlivě nesimultánních zkušeností, které jsou voleny ve svobodné vůli komplexy těla/mysli/ducha daného planetárního vlivu. Proto, i když je tato akašická, planetární nebo rasová mysl skutečně kořenem mysli, lze ji ostře odlišit od hlubších kořenů mysli, které nejsou funkcí měnící se paměti, chcete-li.
Musíme nyní požádat o vaši trpělivost. Tento kanál se stal poněkud nejasným kvůli pohybu pokrývky, která se dotýká tohoto nástroje. Žádáme, aby byly úvodní věty zopakovány a dech vydechnut.
[Byly mírně posunuty mikrofony připojené k pokrývce na nástroji, když byl přes hlučný magnetofon položen koberec. Byl proveden Kruh jednoty; dech byl vydechnut dvě stopy nad hlavou nástroje zprava doleva; a Kruh jednoty byl opět proveden dle žádosti.]
Já jsem Ra. Nyní komunikujeme.
91.8 Tazatel: Byli jsme úspěšní v obnovení jasného kontaktu?
Ra: Já jsem Ra. Došlo k přešlapu, který pak bylo třeba znovu zopakovat. To bylo provedeno. Komunikace je opět jasná. Pobavili jsme se humornými aspekty nezbytných opakování.
91.9 Tazatel: Co se stalo, když byly mikrofonové kabely mírně pohnuty?
Ra: Já jsem Ra. Spojení mezi komplexem těla/mysli/ducha nástroje a jeho žluto paprskovým, chemickým, fyzickým nosičem bylo narušeno. To způsobilo určitou rozladěnost orgánu, který nazýváte plíce, a kdyby oprava nebyla provedena, vedlo by to ke zkreslenému stavu fyzického komplexu této části fyzického nosiče nástroje.
91.10 Tazatel: Jaký druh zkreslení?
Ra: Já jsem Ra. Stupeň zkreslení by závisel na míře zanedbání. Konečným trestem, řekněme, za narušení fyzického nosiče je smrt, v tomto případě tím, co byste nazvali městnavým srdečním selháním. Jelikož podpůrná skupina jednala rychle, nástroj by měl zažít jen malé nebo žádné zkreslení.
91.11 Tazatel: Proč tak velmi drobný vliv, jako mírný pohyb kabelu mikrofonu, vede k této situaci? Nemyslím mechanicky nebo chemicky, ale filozoficky, pokud na to můžete odpovědět?
Ra: Já jsem Ra. Můžeme odpovědět pouze mechanicky, protože neexistuje žádná filozofie na reflexy fyzických funkcí těla.
Existuje to, co byste mohli nazvat reflex stříbrné šňůry; to znamená, když komplex těla/mysli/ducha přebývá mimo prostředí fyzického obalu a fyzický obal je narušen, fyzický obal reflexivně povolá zpět chybějícího oživovatele; to jest, komplex těla/mysli/ducha, který je spojen s tím, co lze metafyzicky vidět jako to, co někteří z vašich filozofů nazvali stříbrnou šňůrou.
Pokud k tomu dojde náhle, komplex těla/mysli/ducha se pokusí vstoupit do energetické sítě fyzického vehiklu bez dostatečné opatrnosti a účinek je, jako byste natáhli jeden ze svých gumových pásků a nechali ho rychle smrštit. Výsledné prásknutí tvrdě zasáhne ukotvenou část pásku.
Proces, kterým vaše skupina přivolává tento nástroj, by se dal přirovnat ke zmenšování napětí tohoto pásku jemným způsobem, dokud není bez vnímatelného napnutí.
91.12 Tazatel: Abychom se vrátili k tématu: mohly by tedy různé rasy, které obývají tuto planetu, pocházet z různých planet v našem místním okolí nebo z planet blízkých Logosů, které prošly svými zkušenostmi druhé úrovně, a tím vytvořily velké množství různých ras, jaké na této planetě zažíváme? Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Ve vašem předpokladu jsou správnosti. Nicméně ne všechny rasy a pod-rasy mají různý planetární původ. Navrhujeme, aby při zkoumání planetárních původů nebyla pozorována pigmentace pokožky, ale předpojatosti týkající se interakcí s ostatními-já a definicím ohledně povahy já.
91.13 Tazatel: Kolik různých planet poskytlo jedince, kteří nyní obývají tuto planetu ve třetí úrovni?
Ra: Já jsem Ra. Vnímáme tuto informaci jako nepodstatnou, ale neškodnou. Na vaši planetární sféru působí tři hlavní planetární vlivy kromě těch z vašeho vlastního původu z druhé úrovně, a třináct menších planetárních skupin navíc k výše uvedeným.
91.14 Tazatel: Děkuji. Ještě jednu otázku, než začneme s konkrétními otázkami ohledně archetypů. Mají všechny Logosy, které se vyvíjejí po zavedení závoje, dvacet dva archetypů?
Ra: Já jsem Ra. Ne.
91.15 Tazatel: Je běžné, že Logosy mají dvacet dva archetypů, nebo je to poměrně unikátní vzhledem k našemu Logos?
Ra: Já jsem Ra. Systém sedmiček je nejvíce artikulovaným systémem, který byl dosud objeven jakýmkoli experimentem jakéhokoli Logosu v naší oktávě.
91.16 Tazatel: Jaký je největší počet archetypů, dle znalosti Ra, použitý některým Logosem?
Ra: Já jsem Ra. Sedmičky plus Volba je největší počet, který byl podle našich znalostí použit Logosy. Je to výsledek mnoha a mnoha předchozích experimentů v artikulaci jednoho Stvořitele.
91.17 Tazatel: Předpokládám tedy, že dvacet dva je největší počet archetypů. Také se zeptám, jaký je nejmenší počet v současnosti používaný jakýmkoli Logosem, dle znalostí Ra?
Ra: Já jsem Ra. Nejmenší jsou dva systémy po pěti, které dokončují cykly nebo úrovně zkušenosti.
Musíte pochopit myšlenku, že archetypy nebyly vyvinuty najednou, ale krok za krokem, a ne v pořadí, jaké znáte v tomto prostor/čase, ale v různých pořadích. Proto dva systémy po pěti používaly dva odlišné způsoby nahlížení na archetypální povahu veškeré zkušenosti. Každý z nich samozřejmě používal Matrici, Potenciátor a Signifikátor, neboť to je sklizeň, se kterou naše stvoření začalo.
Jeden způsob či systém experimentování k těmto přidal Katalyzátor a Zkušenost. Jiný systém, chcete-li, přidal Katalyzátor a Transformaci. V jednom případě byly metody, jimiž byla zpracována zkušenost, dále podpořeny, ale plody zkušenosti méně. V druhém případě tomu může být opačně.
91.18 Tazatel: Děkuji. Máme několik pozorování ohledně archetypů následujícím způsobem. Nejprve je Matrice mysli zobrazena v egyptském tarotu mužem, a my to vnímáme jako inteligentně řízenou tvořivou energii. Mohli by Ra to komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Je to nesmírně bystré vnímání, které vidí muže nikoliv specificky jako biologického muže, ale jako mužský princip.
Všimnete si, že na obrazech jsou velmi zřetelné sexuální předpojatosti. Mají fungovat jak jako informace o tom, která biologická entita nebo energie přitahuje který archetyp, ale také jako obecnější pohled, který vidí polaritu jako klíč k archetypální mysli třetí úrovně.
91.19 Tazatel: Za druhé, máme hůlku, která je vnímána jako síla vůle. Mohli by Ra komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Koncept vůle skutečně proudí z každého aspektu obrazu Matrice mysli. Hůlka jako vůle je však, řekněme, astrologickým odvozením z natažené ruky tvořící, řekněme, magické gesto.
Výbornou částí obrazu — kterou lze jasně odlišit od konceptu hůlky — je ta sféra, která naznačuje duchovní povahu objektu vůle toho, kdo si přeje konat magické činy v rámci manifestace vaší úrovně.
91.20 Tazatel: Ruka směřující dolů byla vnímána jako hledající zevnitř, nikoli jako vnějšně aktivní dominance nad materiálním světem. Mohli by Ra komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Podívej se znovu, ó studente. Sahá ta ruka dovnitř? Nikoli. Bez potenciace nemá vědomá mysl žádnou vnitřnost. Ta ruka, ó studente, sahá k tomu, co je mimo její neopotenciovaný vliv, uzamčeno před ní.
91.21 Tazatel: Čtvercová klec může představovat materiální iluzi, nemagický tvar. Mohli by Ra to komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Čtverec, kdekoliv se vyskytuje, je symbolem iluze třetí úrovně a může být vnímán buď jako nemagický, nebo, ve správné konfiguraci, jako oživený; to jest, materiální svět obdařený životem.
91.22 Tazatel: Temná oblast okolo čtverce by pak byla temnotou podvědomé mysli. Mohli by Ra to komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Není již co dodat vnímavému studentovi.
91.23 Tazatel: Károvaná část by představovala polaritu?
Ra: Já jsem Ra. I to je uspokojivé.
91.24 Tazatel: Pták je posel, ke kterému ruka sahá, aby ho odemkla. Může Ra k tomu něco říct?
Ra: Já jsem Ra. Okřídlené vize či obrazy v tomto systému si zaslouží pozornost spíše kvůli pozici křídel než druhu. Všichni ptáci mají skutečně naznačovat let, poselství a pohyb, a v některých případech i ochranu.
Složené křídlo v tomto obrazu má naznačovat, že právě tak jako postava Matrice, Mág, nemůže jednat bez dosažení svého okřídleného ducha, tak ani duch nemůže létat, není-li uvolněn do vědomé manifestace a tím oplodněn.
91.25 Tazatel: Hvězda by mohla představovat potencující sílu podvědomé mysli. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Tato konkrétní část obrazu je nejlépe vnímána v astrologických termínech. Rádi bychom v tomto prostor/čase poznamenali, že Ra nezahrnul astrologické části těchto obrazů do systému obrazů navrženého k vyvolání archetypálních leitmotivů[1].
91.26 Tazatel: Existují nějaké další doplňky k První kartě, kromě hvězdy, které nejsou součástí základních archetypálních aspektů?
Ra: Já jsem Ra. V každém obraze jsou detaily vnímány skrze kulturní oko doby zápisu. To je očekávané. Proto při pohledu na, řekněme, egyptské oděvy a systémy mytologie použité v obrazech, je mnohem lepší proniknout k jádru významu oděvů nebo významu bytostí, než se držet kultury, která není vaší vlastní.
V každé entitě obraz rezonuje mírně odlišně. Proto existuje ze strany Ra přání umožnit kreativní představivost každého archetypu pomocí obecných pokynů spíše než specifických a omezujících definic.
91.27 Tazatel: Pohár může představovat směs pozitivních a negativních vášní. Mohli by Ra komentovat, prosím?
Ra: Já jsem Ra. Sluchové části fyzického nosiče tohoto nástroje nezachytily podstatnou část vaší otázky. Prosím, zeptejte se znovu.
91.28 Tazatel: Zřejmě existuje pohár, který podle nás obsahuje směs pozitivních a negativních vlivů. Nicméně osobně o tom pochybuji. Mohli by Ra komentovat, prosím?
Ra: Já jsem Ra. Nepochybujte o polaritě, ó studente, ale osvoboď pohár od jeho omezení. Je to skutečně zkreslení původního obrazu.
91.29 Tazatel: Jaký byl původní obraz?
Ra: Já jsem Ra. Původní obraz měl kárování jako náznak polarity.
91.30 Tazatel: Byl to tedy obraz polarity čekající na ochutnání Matricí mysli?
Ra: Já jsem Ra. To je vytříbeně vnímavé.
91.31 Tazatel: Zde jsem uvedl meč jako symbol boje. Nejsem si jist, zda vůbec mohu něco v tomto obraze nazvat mečem. Mohli by Ra to komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Nepochybujte o boji, ó studente, ale osvoboď meč od jeho omezení. Pozoruj boj ptáka v kleci, který se snaží vzlétnout.
91.32 Tazatel: Uvedl jsem minci jako vykonanou práci. Také pochybuji o existenci mince v tomto diagramu. Mohli by Ra komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Opět, nepochybujte o tom, co má mince představovat, neboť copak se Mág nesnaží dosáhnout skrze manifestovaný svět? Přesto však osvoboď minci od jejího omezení.
91.33 Tazatel: A nakonec, Mág představuje vědomou mysl. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Žádáme studenta, aby zvážil koncept nenakrmené vědomé mysli, mysli bez jakýchkoli zdrojů kromě vědomí. Nezaměňujte nenakrmenou vědomou mysl s tím množstvím složitostí, které jako studenti zažíváte, neboť jste již mnohokrát ponořeni do procesů potenciace, katalyzátoru, zkušenosti a transformace.
91.34 Tazatel: Jsou to tedy všechny složky tohoto prvního archetypu?
Ra: Já jsem Ra. Toto je vše, co vy, student, vidíte. Takto je pro vás celek úplný. Každý student může spatřit nějaký jiný odstín.
Jak jsme již řekli, nenabídli jsme tyto obrazy s hranicemi, ale pouze jako vodítka, která mají pomoci zasvěcenci a nastavit architekturu hluboké či archetypální části hluboké mysli.
91.35 Tazatel: Jak jednotlivec využívá znalost aspektů archetypální mysli ke zrychlení své evoluce?
Ra: Já jsem Ra. Nabídneme příklad založený na tomto prvním prozkoumaném archetypu či komplexu konceptu.
Vědomá mysl zasvěcence může být přeplněna těmi nejobtížněji uchopitelnými a neovladatelnými myšlenkami, takže další ideace se stává nemožnou a práce v modrém či indigovém paprsku je zablokována nadměrnou aktivací. Tehdy by zasvěcenec povolal novou mysl, nedotčenou a panenskou, a pobýval by v archetypu nové a neposkvrněné mysli bez předpojatosti, bez polarity, plné magie Logosu.
91.36 Tazatel: Říkáte tedy (pokud správně chápu, co jste právě řekl), že vědomá mysl může být naplněna téměř nekonečným množstvím konceptů, ale existuje sada základních konceptů, které bych nazval důležitými jednoduše proto, že jsou základy pro evoluci vědomí, a pokud budou pečlivě uplatňovány, urychlí evoluci vědomí. Zatímco rozsáhlé spektrum konceptů, idejí, zkušeností, s nimiž se setkáváme v každodenním životě, může mít jen malý nebo žádný dopad na evoluci vědomí, kromě velmi nepřímého účinku. Jinými slovy, co se zde snažíme udělat, je nalézt velké hybatele evoluce a využít je k postupu na naší evoluční dráze. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Ne zcela. Archetypy nejsou základem duchovní evoluce, ale spíše nástrojem pro pochopení povahy této evoluce nezatíženým zkreslením.
91.37 Tazatel: Takže pro jednotlivce, který si přeje vědomě posílit svou vlastní evoluci, by schopnost rozpoznat a využít archetypy byla přínosná při rozlišování toho, co chce hledat, co nalezl — a co se pak ukáže jako méně efektivní nástroj hledání. Bylo by to správné tvrzení?
Ra: Já jsem Ra. Toto je poměrně adekvátní tvrzení. Termín „efektivní“ by mohl být také plodně nahrazen termínem „nezatížený zkreslením“. Archetypální mysl, pokud je proniknuta jasně, je plánem vystavěné struktury veškerých výdajů energie a veškerého hledání, bez zkreslení. Toto, jako zdroj uvnitř hluboké mysli, je velkým potenciálním přínosem pro zasvěcence.
Požádali bychom o ještě jeden dotaz v tomto prostor/čase, neboť tento nástroj zažívá neustálé vlny zkreslení, které nazýváte bolestí, a přejeme si odejít z tohoto sezení, zatímco nástroj ještě má dostatek přenesené energie ke zmírnění přechodu do bdělého stavu, chcete-li to tak nazývat.
91.38 Tazatel: Jelikož jsme na konci Matrice mysli, pouze se zeptám, zda můžeme udělat něco pro zlepšení kontaktu nebo pro zvýšení pohodlí nástroje?
Ra: Já jsem Ra. Každý je velmi svědomitý. Nástroji by mohlo být o něco pohodlněji s přidáním víření vody při vzpřímené páteři. Vše ostatní, co může být vykonáno pro dobro nástroje, je prováděno velmi svědomitě.
Oceňujeme neustálou věrnost skupiny ideálům harmonie a vděčnosti. Toto bude vaší velikou ochranou. Vše je v pořádku, moji přátelé. Pomůcky a zarovnání jsou vynikající.
Já jsem Ra. Opouštím vás oslavující v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, radujete se v síle a pokoji jednoho nekonečného Stvořitele. Adonai.
[1] V tomto kontextu může být leitmotiv definován jako „opakující se téma nebo prvek v hudebním či literárním díle, nebo v jakémkoli jiném expresivním díle, který často slouží jako vodící nebo ústřední prvek v rámci tohoto díla“.