8. července 1982

92.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravím vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.

92.1 Tazatel: Mohli byste mi prosím nejprve sdělit stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Stav tohoto nástroje je v každém ohledu o něco více zkreslen směrem ke slabosti od posledního dotazu.

92.2 Tazatel: Existuje pro to konkrétní příčina, a pokud ano, mohli byste nám ji sdělit?

Ra: Já jsem Ra. Efektivní příčina zvýšených fyzických zkreslení souvisí s tlakem pokračujícího výrazného stupně zkreslení, které nazýváte bolest. Různá tělesná zkreslení, kromě konkrétně artritických, byla zesílena psychickým pozdravem a jejich kombinovaný účinek byl škodlivý.

Pokračující mírné, ale znatelné ztráty životních energií jsou způsobeny nutností, aby nástroj čerpal z tohoto zdroje, aby, řekněme, uvolnil cestu pro pečlivě očištěnou službu ostatním. Použití vůle v nepřítomnosti fyzických a v tomto konkrétním případě i mentálních a mentálně/emocionálních energií vyžaduje životní energii.

92.3 Tazatel: Snažili jsme se přijít na to, jak poskytnout nástroji vířivou vodu, což doufáme, že se brzy podaří. Je ještě něco, co můžeme udělat pro zlepšení této situace?

Ra: Já jsem Ra. Pokračujte v míru a harmonii. Již nyní podpůrná skupina činí mnoho. Je zde potřeba, aby si nástroj zvolil způsob svého bytí. Má, jak jsme poznamenali, zkreslení směrem k mučednictví. Toto může být posouzeno a rozhodnutí učiněna pouze touto entitou.

92.4 Tazatel: Jaká je nyní situace s negativním návštěvníkem páté úrovně, kterého máme [nesrozumitelné]?

Ra: Já jsem Ra. Je s touto skupinou.

92.5 Tazatel: Co podnítilo jeho návrat?

Ra: Já jsem Ra. Podněty byly dvojí. Došlo k obnovení velké negativní polarity ze strany vašeho přítele páté úrovně a ve stejném přibližném propojení dočasně poklesla pozitivní harmonie této skupiny.

92.6 Tazatel: Je něco, co můžeme udělat ohledně žaludečního problému nebo zácpy nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Způsoby léčení, které jsou každému z vás dostupné, jsou již využívány.

92.7 Tazatel: V minulé relaci jsme diskutovali o první tarotové kartě egyptského typu. Jsou v kartách, které máme (a které bychom chtěli v případě možnosti publikovat v knize), nějaká zkreslení, která Ra původně nezamýšleli, s výjimkou hvězdy, o které víme, že je zkreslením? Nebo nějaké dodatky, které Ra v tomto konkrétním tarotu zamýšleli?

Ra: Já jsem Ra. Zkreslení, která zůstávají po odstranění astrologického materiálu, se týkají mytologie kultury, které Ra nabídli tento nástroj vyučování/učení. Proto jsme navrhli přistupovat k obrazům tak, abyste hledali srdce obrazu, namísto přílišného ztotožňování se s kostýmy a bytostmi kultury, která není vaší současné inkarnaci blízká. Nemáme žádné přání přidávat do již zkreslené skupiny obrazů, neboť cítíme, že i když je zkreslení nevyhnutelné, lze dosáhnout nejmenší možné míry v současném uspořádání.

92.8 Tazatel: Tedy říkáte, že karty, které zde máme, jsou nejlepší dostupné karty v naší současné iluzi v tomto čase?

Ra: Já jsem Ra. Vaše tvrzení je správné v tom, že považujeme takzvaný egyptský tarot za nejméně zkreslenou verzi obrazů, které Ra nabídl. Tím nechceme naznačit, že jiné systémy nemohou svým způsobem vytvořit užitečnou architekturu pro úvahu adepta nad archetypální myslí.

92.9 Tazatel: Rád bych se pokusil o analogii prvního archetypu v tom smyslu, že když se dítě poprvé narodí a vstoupí do této úrovně zkušenosti, předpokládám tedy, že Matrice je nová a nezkreslená, zahalená před Potenciátorem a připravená na to, co má být prožito: inkarnaci. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

92.10 Tazatel: Přečtu zde několik tvrzení a požádám Ra o komentář k nim.

První: Dokud se entita nestane vědomě si evolučního procesu, Logos, nebo inteligentní energie, vytváří potenciály pro entitu, aby získala zkušenost potřebnou pro polarizaci. Mohl by Ra toto okomentovat?

Ra: Já jsem Ra. Je tomu tak.

92.11 Tazatel: Tedy toto nastává proto, že Potenciátor mysli je přímo propojen kořeny stromu mysli s archetypální myslí a s Logosem, který ji vytvořil, a protože závoj mezi Matricí a Potenciátorem mysli umožňuje rozvoj vůle. Mohl by Ra toto okomentovat?

Ra: Já jsem Ra. Možná bude třeba trochu rozplést. Jak se komplex mysli/těla/ducha, který ještě nedosáhl bodu vědomého povědomí o procesu evoluce, připravuje na inkarnaci, má pro něj naprogramován méně než úplný, tedy částečně náhodný systém učení. Míra náhodnosti potenciálního katalyzátoru je úměrná novosti komplexu mysli/těla/ducha ve třetí úrovni.

Toto se pak stává částí toho, co můžete nazvat potenciálem pro inkarnační zkušenost. Toto je skutečně neseno v té části mysli, která patří k hluboké mysli, jejíž architektura může být představena tím pojmovým komplexem známým jako Potenciátor.

Není to v archetypální mysli entity, kde sídlí potenciál pro inkarnační zkušenost, ale v zapojení komplexu mysli/těla/ducha, řekněme, do energetické sítě fyzického prostředku a vybraného planetárního prostředí. Nicméně, abychom hlouběji popsali tuto část bytí komplexu mysli/těla/ducha, tento archetyp, Potenciátor mysli, může být vyvolán s užitkem pro studenta jeho vlastní evoluce.

92.12 Tazatel: Říkáte tedy, že zdrojem před inkarnačně naprogramovaného katalyzátoru je Potenciátor mysli?

Ra: Já jsem Ra. Ne. Naznačujeme, že Potenciátor mysli je archetyp, který může adeptovi pomoci pochopit povahu této před inkarnační a stále inkarnované řady voleb.

92.13 Tazatel: Děkuji. Třetí: Stejně jako Svobodná vůle čerpá z inteligentního nekonečna, které dává vzniknout inteligentní energii, která se pak zaměřuje a vytváří úrovně této oktávy zkušeností, Potenciátor mysli využívá své spojení s inteligentní energií a čerpá nebo potencuje Matrici mysli, což dává vzniknout Katalyzátoru mysli. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Toto je promyšlené, ale zmatené. Matrice mysli je to, co dosahuje—stejně jako kinetická fáze inteligentního nekonečna skrze svobodnou vůli sahá po Logosu (nebo, v případě komplexu mysli/těla/ducha, po sub-sub-Logosu, což je bytí komplexu mysli/těla/ducha potencované svobodnou vůlí)—k inteligentnímu nekonečnu, Lásce, a všemu, co z Logosu vychází; k Matrici nebo, řekněme, vědomému, čekajícímu já každé entity, Lásce nebo sub-sub-Logosu, který skrze svobodnou vůli otáčí všechny věci, které mohou obohatit zkušenost Stvořitele Stvořitelem[1].

Je skutečně tak, že předpojatosti potenciálů komplexu mysli/těla/ducha způsobují, že katalyzátor této entity je jedinečný a vytváří soudržný vzorec, který se podobá tanci, plnému pohybu, tvořícímu mnohofigurální tapisérii pohybu.

92.14 Tazatel: Čtvrté: Když je Katalyzátor mysli zpracován entitou, vzniká Zkušenost mysli. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. V tomto jednoduchém tvrzení jsou jemné nejasnosti týkající se převládajících kvalit Signifikátoru. Je pravda, že katalyzátor přináší zkušenost. Nicméně skrze svobodnou vůli a schopnost nedokonalé paměti je katalyzátor nejčastěji využit pouze částečně a zkušenost je tedy odpovídajícím způsobem zkreslená.

92.15 Tazatel: Dynamický proces mezi Matricí, Potenciátorem, Katalyzátorem a Zkušeností mysli utváří povahu mysli neboli Signifikátor mysli. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Jak naznačuje naše předchozí odpověď, Signifikátor mysli je jak činitelem, tak tím, na kom je působeno. S touto výjimkou je tvrzení z velké části správné.

92.16 Tazatel: Jakmile se entita stane vědomě si tohoto procesu, programuje tuto činnost sama před inkarnací. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně. Prosím, mějte na paměti, že neprobíráme archetypální mysl, která je zdrojem dostupným všem stejně, avšak využívaným nerovnoměrně, ale to, k čemu se vztahuje: inkarnační zkušenostní proces každého komplexu mysli/těla/ducha.

Přejeme si tuto distinkci zdůraznit, neboť to nejsou archetypy, které žijí inkarnaci, ale vědomý komplex mysli/těla/ducha – který může skutečně prožít inkarnaci bez potřeby hledání artikulace procesů potenciace, zkušenosti a transformace.

92.17 Tazatel: Děkuji. A nakonec: Jakmile se každé energetické centrum aktivuje a vyváží, je Transformace mysli vyvolávána stále častěji. Když jsou všechna energetická centra aktivována a alespoň minimálně vyvážena, dochází ke kontaktu s inteligentním nekonečnem; závoj je odstraněn; a je vyvolána Velká cesta mysli. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Ne. Toto je velmi výmluvný pohled na některé vztahy v rámci archetypální mysli. Nicméně je třeba si opět uvědomit, že archetypální mysl není totožná s postupem či evolucí působícího inkarnačního komplexu mysli/těla/ducha.

Kvůli prvnímu mylnému vnímání váháme hovořit o druhém aspektu, ale pokusíme se o jasnost. Při studiu archetypální mysli můžeme navrhnout, aby se student díval na Velkou cestu mysli ne jako na něco, čeho je dosaženo po kontaktu s inteligentním nekonečnem, ale spíše jako na tu část archetypální mysli, která označuje a konfiguruje konkrétní rámec, ve kterém se pohybují archetypy Mysli, Těla či Ducha.

92.18 Tazatel: Obrátím se tedy k mé analogii – nebo spíše příkladu – novorozence s nezkreslenou Matricí. Tento novorozenec má své podvědomí zahalené před Matricí. Druhý archetyp, Potenciátor mysli, bude v určitém okamžiku působit skrze – neřekl bych skrze závoj, to není zřejmě nejlepší vyjádření – ale Potenciátor mysli bude působit tak, že vytvoří určitou situaci, a použiji zde příklad dítěte dotýkajícího se horkého předmětu. Horký předmět bychom mohli vzít jako náhodný katalyzátor. Dítě může buď nechat ruku na horkém předmětu, nebo ji rychle stáhnout. Má Potenciátor mysli v této zkušenosti nějakou úlohu, a pokud ano, jakou?

Ra: Já jsem Ra. Potenciátor mysli i těla jsou oba zapojeni v hledání nových zkušeností tímto kojencem. Komplex mysli/těla/ducha, který je kojencem, má jednu vysoce rozvinutou část, kterou lze nejlépe studovat zkoumáním Signifikátorů mysli a těla.

Všimněte si, že nezahrnujeme ducha. Tato část komplexu mysli/těla/ducha není spolehlivě rozvinuta u každého komplexu mysli/těla/ducha. Významné já dítěte, což je sklizeň předpojatostí všech předchozích inkarnací, tak tomuto kojenci nabízí předpojatosti, s nimiž může čelit nové zkušenosti.

Část dítěte, kterou lze vyjádřit Matricí mysli, však skutečně není živena zkušeností a má předpojatost směřovat k této zkušenosti skrze svobodnou vůli, stejně jako inteligentní energie v kinetické fázi skrze svobodnou vůli vytváří Logos.

Tento sub-sub-Logos (nebo ta část komplexu mysli/těla/ducha, kterou lze artikulovat zkoumáním Potenciátorů mysli a těla) pak skrze svobodnou vůli volí provádět změny ve svém kontinuálním proudu zkušeností.

Výsledky těchto pokusů o nové zkušenosti jsou pak zaznamenány v té části mysli a těla, kterou artikulují jejich Matrice.

92.19 Tazatel: Jsou všechny činnosti, které entita zažívá od dětství, funkcí Potenciátoru mysli?

Ra: Já jsem Ra. Za prvé, ačkoli funkce mysli jsou skutečně nadřazené nad funkcemi těla – tělo je výtvorem mysli – rozhodně nelze všechny činy komplexu mysli/těla/ducha přičítat pouze potencujícím vlastnostem komplexu mysli, neboť tělo a v některých případech i duch také potencují akci.

Za druhé, jakmile si komplex mysli/těla/ducha začne být vědom procesu duchovní evoluce, stále více činností mysli a těla, které spouštějí aktivitu, je způsobeno těmi částmi komplexu mysli/těla/ducha, které jsou artikulovány archetypy Transformace.

92.20 Tazatel: Matrice mysli je na kartě ztvárněna jako muž a Potenciátor jako žena. Mohli by Ra vysvětlit proč tomu tak je a jak to ovlivňuje tyto dva archetypy?

Ra: Já jsem Ra. Za prvé, jak jsme řekli, Matrice mysli je přitahována k biologickému muži a Potenciátor mysli k biologické ženě. Takto je při přenosu energie žena schopna potencovat to, co může být v vědomé mysli muže, takže může být oduševněná.

Obecněji lze to, co dosahuje, chápat jako mužský princip; to, co čeká na dosažení, jako ženský princip.

Bohatost mužského a ženského systému polarity je zajímavá a nebudeme dále komentovat, jen navrhujeme zamyšlení studenta.

92.21 Tazatel: Karta č. 2, Potenciátor mysli: vidíme ženu sedící na obdélníkovém bloku. Je zahalena a sedí mezi dvěma sloupy, které se zdají být identicky pokryty kresbami, ale jeden je mnohem tmavší než druhý. Předpokládám, že závoj představuje závoj mezi vědomím a podvědomím, nebo Matricí a Potenciátorem. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je zcela správně.

92.22 Tazatel: Předpokládám, že sedí mezi sloupy různých barev, jeden po její levici, druhý po pravici (ten tmavý je po její levici), aby to na tomto místě ukazovalo na stejnou možnost potenciace mysli pro negativní i pozitivní cestu. Mohli by to Ra okomentovat?

Ra: Já jsem Ra. I když je to správné, není to tak pronikavé jako poznání, že Velekněžka, jak byla tato postava nazvána, sedí ve struktuře, v níž je polarita, symbolizovaná vámi správně poznanými světlým a tmavým sloupem, integrální a nezbytnou součástí.

Neživená mysl nemá polaritu stejně jako inteligentní nekonečno žádnou nemá. Povaha sub-sub-sub-Logosu, který nabízí zkušenost třetí úrovně, je založena na polaritě, ne volbou, ale pečlivým záměrem.

Vnímáme nejasné vyjádření. Polarita Potenciátoru je zde nikoli proto, aby si ji Matrice zvolila. Je zde proto, aby ji Matrice přijala jako danost.

92.23 Tazatel: Jinými slovy, tato konkrétní iluze má polaritu jako svůj základ, což může být znázorněno konstrukčním významem těchto sloupů. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Je to správně.

92.24 Tazatel: Zdá se mi, že kresby na každém z těchto sloupů jsou totožné, ale sloup po levici, tedy ten na levé straně Velekněžky, je mnohem tmavší, což naznačuje, že události nebo zkušenosti mohou být v inkarnaci totožné, ale mohou být prožívány a využívány s jakoukoli polaritou jako návyk. Je to v nějakém smyslu správně?

Ra: Já jsem Ra. Je to správně. Všimněte si také symbolu označujícího ducha v manifestaci na každém sloupu, že jeden nekonečný Stvořitel nedělá rozdíly mezi polaritami, ale nabízí Sebe sama zcela všem.

92.25 Tazatel: Zdá se, že na klíně Velekněžky je kniha, která je zčásti skryta rouchem nebo látkou, která zakrývá její pravé rameno. Zdálo by se, že to naznačuje, že znalosti jsou dostupné, pokud je závoj zvednut, ale nejsou pouze skryté závojem, ale také částečně jejím vlastním rouchem, které by musela nějak odsunout, aby si uvědomila znalosti, které má k dispozici. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Jelikož pojetí svazku nebylo Ra zavedeno, žádáme, abyste tento svazek oprostil od jeho omezení. Vaše vnímání jsou zcela správná.

Samotná povaha ženského principu mysli, která byla podle Ra konkrétně spojena s tím, co lze nazvat posvěcenou sexualitou, je sama o sobě, bez dodatku, knihou, kterou nemůže použít ani ženský, ani mužský princip, dokud mužský princip symbolicky sexuálním způsobem nedosáhne a nepronikne k vnitřnímu tajemství tohoto ženského principu.

Veškerá roucha, v tomto případě značí vnější oděv zvyklostí, tato principy zakrývají. Takto existuje velké dynamické napětí, chcete-li, mezi Matricí a Potenciátorem mysli.

92.26 Tazatel: Jsou na tomto obraze nějaké další části, které nebyly dány Ra?

Ra: Já jsem Ra. Astrologické symboly uvedené zde nebyly dány Ra.

92.27 Tazatel: Skutečnost, že Velekněžka sedí na obdélníkové bedně, mi naznačuje, že Potenciátor mysli má převahu nebo je nad materiální iluzí. Je to v nějakém smyslu správně?

Ra: Já jsem Ra. Spíše bychom řekli, že tato postava je imanentní, blízko, řekněme, v každé manifestaci. Příležitostí pro dosažení Potenciátoru je mnoho. Avšak Potenciátor sám o sobě do manifestace nevstupuje.

92.28 Tazatel: Znamená půlměsíc na koruně vnímavost podvědomé mysli?

Ra: Já jsem Ra. Tento symbol nebyl dán Ra, ale není nám proti mysli, neboť ve vaší kultuře měsíc značí ženský, slunce mužský princip. Takto přijímáme tuto část obrazu jako součást bez významného zkreslení.

92.29 Tazatel: Byl symbol na přední straně šatu Velekněžky dán Ra?

Ra: Já jsem Ra. Crux ansata je správný symbol. Přidání a mírné zkreslení tohoto symbolu je astrologické a může být opuštěno.

92.30 Tazatel: Naznačuje tato crux ansata tedy znamení života nebo ducha oživujícího hmotu?

Ra: Já jsem Ra. To je zcela správně. Navíc to osvětluje koncept, který je součástí archetypu souvisejícího s pokračováním vědomí, které je potencováno v inkarnaci, i za hranice inkarnace.

92.31 Tazatel: Byly hrozny zobrazené na látce zakrývající rameno Velekněžky součástí sdělení Ra?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

92.32 Tazatel: Chápeme je jako symbol plodnosti podvědomé mysli. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. To je správně, ó studente, ale všimněte si funkce pláště. Velká ochrana je dána samotnou povahou potenciace. Nést plody je chráněná činnost.

92.33 Tazatel: Ochrana je zde zobrazená jako by byla na pravé straně, ale ne na levé. Znamená to větší ochranu pro pozitivní cestu než negativní?

Ra: Já jsem Ra. Správně vnímáte vrozenou předpojatost nabízející vidoucímu oku a slyšícímu uchu informace ohledně volby efektivnější polarity.

V tuto chvíli bychom doporučili, jak to nazýváte, ještě jeden plný dotaz.

92.34 Tazatel: Pokusím se tedy o příklad působení Potenciátoru mysli. Jak dítě získává čas v inkarnaci, zažívá Potenciátor nabízející jak pozitivní, tak negativní možné činy (nebo myšlenky), které Matrice může zažít, což se pak začne v Matrici akumulovat a zabarvovat ji podle volby polarity, kterou si Matrice na základě nabídky Potenciátoru zvolí. Je to v nějakém smyslu správně?

Ra: Já jsem Ra. Nejprve bychom znovu rozlišili mezi archetypální myslí a procesem inkarnované zkušenosti komplexu mysli/těla/ducha.

Za druhé, každá potenciace, po které Matrice sáhla, je Matricí zaznamenána, ale prožívána Signifikátorem.

Zkušenost Signifikátoru této potencované činnosti samozřejmě závisí na schopnosti jeho procesů Katalyzátoru a Zkušenosti.

Můžeme se zeptat, zda jsou zde kratší dotazy, než opustíme tento nástroj?

92.35 Tazatel: Je něco, co můžeme udělat pro větší pohodlí nástroje nebo zlepšení kontaktu?

Ra: Já jsem Ra. Podpůrná skupina funguje dobře.

Nástroj by sám mohl přemýšlet o některých dřívějších slovech a zvážit jejich důsledky. Říkáme to proto, že pokračující čerpání životních energií, bude-li pokračovat až do úplného vyčerpání, tento kontakt ukončí. Není třeba pokračovat v tomto vyčerpávání. Nástroj musí najít klíč k této hádance, nebo bude čelit stále větší ztrátě této konkrétní služby v tomto konkrétním propojení prostor/čas.

Vše je v pořádku. Zarovnání jsou příkladná.

Já jsem Ra. Opouštím vás, přátelé moji, v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed a radujte se v síle a v pokoji jednoho nekonečného Stvořitele. Adonai.

 

[1] O tom, jak interpunkčně rozčlenit toto spletité vyjádření, bylo vedeno mnoho debat. Toto konkrétní členění je pouze jednou z možných subjektivních interpretací toho, co Ra zamýšlel sdělit.