18. srpna 1982

93.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravím vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikujeme.

93.1 Tazatel: Mohli byste mi prosím nejprve sdělit stav nástroje?

Ra: Já jsem Ra. Zkreslení fyzického komplexu tohoto nástroje se mnohem více blíží tomu, co byste mohli nazvat nulovým bodem; to znamená, že nástroj, přestože nemá žádnou vlastní fyzickou energii, není zdaleka tak daleko v deficitu fyzické energie. Zkreslení životní energie jsou od posledního dotazu poněkud posílena.

93.2 Tazatel: Jaká je pozice a stav našeho návštěvníka z páté úrovně negativní orientace?

Ra: Já jsem Ra. Tato entita je s touto skupinou, ale v klidovém stavu kvůli určitému zmatení ohledně vhodné metody, jak rozšířit svůj zvolený úkol.

93.3 Tazatel: Děkuji. Základ naší současné iluze jsme dříve označili jako koncept polarity. Chtěl bych se zeptat, protože jsme definovali dvě polarity jako službu ostatním a službu sobě samému, zda existuje úplnější nebo výstižnější či osvěcující definice? Nebo nějaké další informace, které v tuto chvíli nemáme, o obou koncích pólů, které by nám daly lepší vhled do samotné povahy polarity?

Ra: Já jsem Ra. Je nepravděpodobné, že existuje stručnější nebo výstižnější popis polarit třetí úrovně než „služba ostatním“ a „služba sobě samému“ kvůli povaze zkreslení komplexu mysli/těla/ducha směrem k vnímání konceptů souvisejících s filozofií z hlediska etiky či činnosti. Můžeme však zvážit polarity pomocí mírně odlišných termínů. Tímto způsobem by pro některé mohlo dojít k možnému obohacení vhledu.

Jedinec může polarity vnímat doslova, jako je tomu u fyzické polarity magnetu. Negativní a pozitivní, se svými elektrickými charakteristikami, mohou být vnímány právě tak, jako ve fyzickém smyslu.

V tomto kontextu je třeba poznamenat, že je naprosto nemožné soudit polaritu činu nebo entity, stejně jako je nemožné soudit relativní „dobro“ negativního a pozitivního pólu magnetu.

Další způsob pohledu na polarity může zahrnovat koncept záření/absorpce. To, co je pozitivní, je zářivé; to, co je negativní, je absorbující.

93.4 Tazatel: Pokud tomu správně rozumím, před procesem zastření existovaly elektrické polarity, polarity záření a absorpce v nějaké části stvoření, ale polarita služba ostatním/služba sobě samému, kterou známe, se ještě nevyvinula a objevila se až po procesu zastření jako dodatek k možným polaritám, které mohly být ve stvoření vytvořeny. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. Ne.

93.5 Tazatel: Mohli byste mě v tom opravit?

Ra: Já jsem Ra. Popis polarity jako služba sobě a služba ostatním, již od počátku našeho stvoření, sídlil v architektuře prvotního Logosu. Před procesem zastření nebyl dopad činů učiněných myslí/tělem/duchem na jejich vědomí dostatečně znatelný, aby umožnil projev této polarity být významně užitečný. V průběhu toho, co byste nazvali časem, tento projev polarity skutečně pracoval na změně předpojatostí myslí/těl/duchů, aby mohly být nakonec sklizeny. Proces zastření učinil polaritu mnohem účinnější.

93.6 Tazatel: Mohl bych tedy přirovnat, že když v atmosféře dochází k polarizaci, která vytváří bouře, blesky a mnoho aktivit, tato živější zkušenost by mohla být přirovnána k polarizaci ve vědomí, která vytváří živější zkušenost? Bylo by to vhodné?

Ra: Já jsem Ra. Toto přirovnání je poněkud povrchní, neboť pozornost jednoho jedince může být zaměřena na bouři pouze po dobu jejího trvání. Podmínky, které bouře vytvářejí, však nejsou stálé, zatímco polarizující podmínky jsou stálé. S tímto upozorněním můžeme s vaším přirovnáním souhlasit.

93.7 Tazatel: U třetí tarotové karty se dostáváme k prvnímu přidání archetypů po procesu zastření, jak tomu rozumím. A předpokládám, že tento třetí archetyp je, řekněme, „nabíjen“ tak, aby pokud možno vytvářel polarizaci, protože se zdá, že to je jeden z hlavních cílů tohoto konkrétního Logu v procesu evoluce. Je na tom něco pravdy?

Ra: Já jsem Ra. Než odpovíme na váš dotaz, prosíme o trpělivost, neboť musíme prozkoumat komplex mysli tohoto nástroje, abychom se pokusili pohnout levou rukou nástroje. Pokud nebudeme schopni přinést určitou úlevu od bolesti, odejdeme. Prosíme o trpělivost, zatímco učiníme to, co je vhodné.

[Pauza třicet sekund.]

Já jsem Ra. Bolestivé záchvaty budou pokračovat. Kritická část intenzivní bolesti však byla zmírněna změnou polohy.

Váš předpoklad je správný.

93.8 Tazatel: Zdá se, že na tomto obrázku není velký náznak polarity, kromě možného zbarvení mnoha pohárů v kole. Část z nich je černá a část poháru je bílá. Znamená to, že každá zkušenost v sobě obsahuje možný negativní či pozitivní užitek z této zkušenosti, který je náhodně generován tímto zdánlivým kolem štěstí?

Ra: Já jsem Ra. Váš předpoklad je zamyšlený. Nicméně je založen na rozšíření komplexu konceptů, který má svůj původ v astrologii. Proto žádáme, abyste si ponechal koncept polarity, ale opustil poháry od jejich striktní podoby. Prvek, se kterým pracujete, není v původní podobě v pohybu, ale je to skutečně nepomíjející slunce, které ze sféry ducha svítí v ochraně nad veškerým katalyzátorem dostupným od počátku složitosti až po rozlišující komplex mysli/těla/ducha.

Ve skutečnosti můžete spíše nalézt polaritu vyjádřenou, za prvé, především mnoha příležitostmi nabízenými v materiální iluzi, kterou zobrazuje ani bílý, ani tmavý čtverec, na kterém je postava obrazu usazena; za druhé, na pozici této sedící postavy. Nevyužívá příležitost přímo, ale odvrací se na jednu či druhou stranu.

Na obrázku si všimnete náznaku, že nabídka iluze často bude naznačovat příležitosti ležící na levé cestě, nebo jak byste ji mohli jednodušeji nazvat, cestě služby sobě samému. To je součást povahy Katalyzátoru mysli.

93.9 Tazatel: Nohy postavy se zdají být na nestabilní plošině, která je vzadu tmavá a vpředu světlá. Domnívám se, že to možná naznačuje, že postava stojící na ní by se mohla naklánět buď doleva, nebo doprava, směrem k levé nebo pravé cestě. Je to nějak správně?

Ra: Já jsem Ra. To je velmi bystré.

93.10 Tazatel: Pták, hádám, může být poslem, dvě cesty znázorněné postavením křídel, přinášející katalyzátor, který by mohli být využit k polarizaci na kterékoli cestě. Je to nějak správně?

Ra: Já jsem Ra. Je to správné vnímání, že postavení okřídleného tvora je významné. Ještě správnější vnímání této entity a jejího významu je uvědomění si, že komplex mysli/těla/ducha, poté, co se spojil se svým potencovaným já, nyní začíná svůj let směrem k tomu velkému Logosu, který je tím, co je adeptem hledáno.

Dále je povaha okřídleného tvora ozvěnou jak u ženy, která jej drží, tak u symbolu ženy, na kterém stojí nohy postavy; to znamená, že povaha katalyzátoru je převážně nevědomá, přichází z toho, co není z mysli a nemá žádné spojení s intelektem, jak jej nazýváte, který předchází nebo je současný s katalytickou akcí.

Všechny způsoby využití katalyzátoru myslí jsou ty, které jsou vědomě aplikovány na katalyzátor. Bez vědomého záměru není použití katalyzátoru nikdy zpracováno skrze myšlení, ideaci a představivost.

93.11 Tazatel: Rád bych, pokud možno, příklad aktivity, kterou nazýváme Katalyzátor mysli u konkrétního jedince, který tímto procesem prochází. Mohli by Ra uvést příklad?

Ra: Já jsem Ra. Vše, co útočí na vaše smysly, je katalyzátor. My, když skrze tento nástroj komunikujeme s touto podpůrnou skupinou, nabízíme katalyzátor. Konfigurace každého ve skupině těla nabízejí katalyzátor skrze pohodlí/nepohodlí. Ve skutečnosti vše, co je nezpracované a přišlo před pozornost komplexu mysli/těla/ducha, je katalyzátor.

93.12 Tazatel: Takže v současnosti přijímáme katalyzátor mysli, když si uvědomujeme komunikaci Ra, a přijímáme katalyzátor těla, když naše tělo vnímá všechny vstupy těla, jak tomu rozumím. Ale mohli by Ra popsat katalyzátor ducha, a přijímáme tento katalyzátor nyní také? A pokud ne, mohli by Ra uvést příklad?

Ra: Já jsem Ra. Katalyzátor zpracovávaný tělem je katalyzátorem pro tělo. Katalyzátor zpracovávaný myslí je katalyzátorem pro mysl. Katalyzátor zpracovávaný duchem je katalyzátorem pro ducha. Jednotlivec, komplex mysli/těla/ducha, může využít jakýkoli katalyzátor, který se objeví před jeho pozorností—ať už skrze tělo a jeho smysly, nebo skrze myšlení, nebo skrze jakýkoli jiný vyvinutější zdroj—a použít tento katalyzátor svým jedinečným způsobem k vytvoření jedinečné zkušenosti podle svých předpojatostí.

93.13 Tazatel: Bylo by správné říct, že archetyp Katalyzátoru mysli je modelem Logosu pro jeho nejefektivnější plán pro aktivitu, nebo užití či činnost katalyzátoru mysli?

Ra: Já jsem Ra. Ano.

93.14 Tazatel: Pak by adept, který se obeznámí s archetypem Logosu v každém případě, mohli nejefektivněji využít Logosův plán pro evoluci. Je to správně?

Ra: Já jsem Ra. V archetypální mysli má jedinec k dispozici zdroj, který není konkrétně plánem evoluce, ale spíše nákresem či architekturou povahy evoluce. To se může zdát jako malý rozdíl, ale má význam pro jasnější vnímání využití tohoto zdroje hluboké mysli.

93.15 Tazatel: Ra tedy předložili obrazy, které nyní známe jako tarot, aby egyptští adepti té doby mohli urychlit svůj osobní vývoj. Je to správně a byl nějaký další důvod, proč Ra tyto obrazy předložili?

Ra: Já jsem Ra. Máte pravdu.

93.16 Tazatel: Existují ještě nějaké jiné užitečné způsoby využití těchto obrazů či tarotových karet kromě toho, který jsem právě uvedl?

Ra: Já jsem Ra. Studentovi nabízejí tarotové obrazy zdroj pro učení/vyučování procesů evoluce. Pro jakoukoli jinou entitu jsou tyto obrazy pouze obrázky a nic víc.

93.17 Tazatel: Měl jsem na mysli zejména to, že Ra v dřívější seanci hovořili o tarotu jako o systému věštění. Mohli byste mi říct, co jste tím myslel?

Ra: Já jsem Ra. Vlivem Chaldejců byl systém archetypálních obrazů začleněn kněžími té doby do systému astrologicky založeného studia, učení a věštění. To nebyl účel, pro který Ra tarot vytvořili.

93.18 Tazatel: Na třetí kartě je také hůlka (domnívám se, že je to ona) v pravé ruce; koule nahoře je kulatý magický tvar. Mám v tom pravdu, když hádám, že Katalyzátor mysli naznačuje možnou budoucí možnost využití magie zobrazené touto hůlkou?

Ra: Já jsem Ra. Hůlka má původ v astrologii a jako obraz může být uvolněna ze svého omezení. Koule duchovní síly skutečně naznačuje, že každá příležitost je těhotná s nejvelkolepějšími magickými možnostmi pro prozíravého adepta.

93.19 Tazatel: Naznačuje skutečnost, že oděv entity je průhledný, polopropustnost závoje pro mentální katalytický proces?

Ra: Já jsem Ra. Opět musíme udělat pauzu.

[Pauza patnáct sekund.]

Já jsem Ra. Pokračujeme za poněkud méně než optimálních podmínek. Nicméně díky povaze otevřenosti tohoto nástroje vůči nám je naše cesta poměrně jasná a budeme pokračovat. Vzhledem k záchvatům bolesti musíme požádat, abyste zopakoval svůj poslední dotaz.

93.20 Tazatel: Jen jsem přemýšlel, zda průhlednost oděvu na třetí kartě naznačuje polopropustnou povahu závoje mezi vědomím a podvědomím?

Ra: Já jsem Ra. Toto je zamyšlené vnímání a nelze říct, že je nesprávné. Nicméně zamýšlený náznak je obecně ozvěnou našeho dřívějšího tvrzení, že povaha katalyzátoru je povahou nevědomí; to znamená, že vnější katalyzátor přichází skrze závoj.

Vše, co vnímáte, se zdá být vnímáno vědomě. Toto však není správný předpoklad. Vše, co vnímáte, je vnímáno jako katalyzátor nevědomě. V době, kdy mysl začíná vnímat katalyzátor, byl tento katalyzátor již filtrován skrze závoj a v některých případech je mnoho zahaleno i v těch zdánlivě nejjasnějších vjemech.

93.21 Tazatel: Nevím, jaký význam mají hadi, kteří zdobí hlavu entity na tomto vyobrazení. Jsou od Ra, a pokud ano, co znamenají?

Ra: Já jsem Ra. Jsou kulturního charakteru. V kultuře, do které byly tyto obrazy dány, byl had symbolem moudrosti. Skutečně, pro běžného uživatele těchto obrazů by možná nejpřesnější konotací této části komplexu konceptů mohlo být uvědomění si, že had je tím, co je magicky mocné.

V pozitivním smyslu to znamená, že had se objeví na místě indigového paprsku na těle obrazové postavy. Když je zamýšlen negativní význam, lze hada nalézt v centru solar plexus.

93.22 Tazatel: Má had nějaký význam? Existuje nějaká polarita hada, jak ji zažíváme v této iluzi?

Ra: Já jsem Ra. Předpokládáme, že se ptáte na hada, jak je použit v těchto obrazech, nikoliv na entitu druhé úrovně, která je součástí vaší zkušenosti. Forma hada má význam v kultuře, která koexistuje s vaší, ale není vaší vlastní; tedy had jako symbol toho, co někteří nazývají kundaliní, o čemž jsme hovořili v předchozím materiálu[1].

93.23 Tazatel: Existuje nějaký další aspekt této třetí karty, ke kterému by se Ra mohli nyní vyjádřit?

Ra: Já jsem Ra. Dá se říct, že existuje mnoho aspektů, kterých si jiný student může všimnout a nad nimiž může přemýšlet v tomto obrazu. Nicméně je povahou vyučování/učení se vyhýbat zasahování do oblastí učení/vyučování studenta. Velmi rádi se vyjádříme ke všem pozorováním, která student učiní. Nemůžeme však pro žádného studenta mluvit více než takto.

Rádi bychom dodali, že se předpokládá, že každý student bude mít přirozeně jedinečnou zkušenost vnímání každého obrazu. Proto se neočekává, že by se tazatel ptal komplexně za všechny studenty. Spíše se očekává a přijímá, že tazatel položí určitou část otázek, které vytvoří sérii konceptů ohledně každého archetypu, což pak nabízí každému dalšímu studentovi možnost informovanějšího studia archetypální mysli.

Můžeme nyní požádat o ještě jeden dotaz. S potěšením oznamujeme, že si tento nástroj vzpomněl požádat o rezervování části převedené energie, aby byl přechod zpět do bdělého stavu pohodlnější. Proto shledáváme, že je dostatek energie pro ještě jeden dotaz.

93.24 Tazatel: Předpokládám, že myslíte jeden plný dotaz, a položím tedy tento: Rád bych věděl význam tvaru crux ansata, a pokud je to příliš obsáhlá odpověď, pak se jen zeptám, zda je něco, co bychom mohli udělat pro větší pohodlí nástroje nebo zlepšení kontaktu?

Ra: Já jsem Ra. V tomto obraze jsou matematické poměry, které mohou přinést informativní vhled tomu, kdo má rád hádanky. Nebudeme tuto hádanku rozplétat.

Můžeme naznačit, že crux ansata je součástí komplexů konceptů archetypální mysli: kruh označuje magii ducha; kříž označuje tu povahu manifestace, kterou lze ocenit pouze skrze ztrátu. Takže crux ansata má být vnímána jako obraz věčného v rámci a skrze manifestaci, a za manifestací, skrze oběť a transformaci toho, co je manifestované.

Podpůrná skupina funguje dobře. Vířící vody, které nástroj zažil od našeho předchozího setkání, významně pomohly nástroji ve zmírnění zkreslení bolesti.

Vše je v pořádku. Zarovnání jsou dobře střežena.

Opouštíme vás, přátelé moji, v lásce a ve světle nekonečného Jednoho. Jděte tedy vpřed, radujte se v síle a v pokoji jednoho nekonečného a slavného Stvořitele. Adonai.

 

[1] Pokryto dříve v 49.5-6.