26. srpna 1982
94.0 Ra: Já jsem Ra. Zdravím vás v lásce a ve světle jednoho nekonečného Stvořitele. Nyní komunikuji.
94.1 Tazatel: Mohli byste mi prosím nejprve sdělit stav nástroje?
Ra: Já jsem Ra. Došlo k malému nárůstu deficitu fyzické energie. Není to podstatné. Vše ostatní je jako při předchozím dotazu.
94.2 Tazatel: Mám zde otázky od nástroje. První: „Je náš přítel z páté úrovně odpovědný za extrémní zkreslení nástroje směrem k bolesti během a těsně po sezeních?“
Ra: Já jsem Ra. Ano.
94.3 Tazatel: Existuje něco, co můžeme udělat a neděláme, abychom tuto situaci napravili, aby nástroj nepociťoval tuto bolest nebo alespoň ne v takové míře?
Ra: Já jsem Ra. Lze udělat málo kvůli komplexu předchozích zkreslení. Zkreslení mají trojí zdroj:
Za prvé, řekněme, méně než adekvátní práce vašich chirurgů, která umožňuje různá zkreslení v oblasti levého zápěstí.
Za druhé, existuje zkreslení nazývané systémový lupus erythematosus, který způsobuje, že svalstvo dolní části levé i pravé paže dovoluje zkreslení v normální, řekněme, konfiguraci obou.
A konečně, existuje poškození nervů, více na levé straně, ale v obou končetinách z hrudního vývodu.
V průběhu bdělého chování může nástroj reagovat na různé signály, které spouští poplach bolesti, a tím upozorňuje komplex mysli, který následně pohybuje fyzickým komplexem v mnoha jemných konfiguracích, jež ulevují různým zkreslením. Váš přítel, jak již bylo dříve řečeno, tyto zkreslení vítá těsně před začátkem práce.
Avšak během práce není nástroj ve svém žluto-paprskovém chemickém těle, a proto není možné provést mnoho malých pohybů, které by nejúčinněji pomohly snížit tato zkreslení. Ra musí pečlivě zkoumat mentální konfigurace komplexu mysli, aby bylo možné provést byť jen nejhrubší manipulaci. Není naší dovedností používat žluto-paprskové tělo.
Váha přikrývky má v některých případech škodlivý vliv na tato zkreslení, a proto jsme zmínili, že je možné udělat malou věc, totiž zarámování toho, co zvedne přikrývku od těla mírně. Pro kompenzaci ztráty tepla by pak bylo vhodné nosit materiál, který zahřeje ruce.
94.4 Tazatel: Okamžitě mě napadá, že by nástroj mohl pod rouchem, které nyní nosí, mít dlouhé spodní prádlo a velmi lehkou bílou přikrývku. Bylo by to uspokojivé?
Ra: Já jsem Ra. Kvůli nedostatku zářivé fyzické energie u tohoto nástroje je doporučena těžší přikrývka.
94.5 Tazatel: Ve vašem tvrzení na začátku jste řekli „méně než adekvátní práce vašich…“ a bylo tam slovo, kterému jsem vůbec nerozuměl. Jste si vědomi slova, na které se snažím přijít?
Ra: Já jsem Ra. Ne.
94.6 Tazatel: Budeme muset počkat, až materiál přepíšeme. Předpokládám, že náš negativní přítel z páté úrovně nezpůsobuje zkreslení neustále jednoduše proto, že chce zdůraznit, že nástroj bude zkreslen pouze tehdy, pokud se pokusí o některou z těchto prací ve službě ostatním, a tím se snaží zabránit práci. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Toto je částečně správně. Nesprávná část je tato: Entita, o které mluvíte, zjistila, že její moc není dostatečná k tomu, aby mohla zahájit nepřetržitý útok na fyzické tělo tohoto nástroje, a proto, řekněme, zvolila efektivnější z propojení prostor/čas této zkušenosti nástroje pro svou službu.
94.7 Tazatel: Mohli byste mi říct, proč jsem se v několika nedávných případech cítil tak extrémně unavený?
Ra: Já jsem Ra. To bylo pokryto v předchozím materiálu[1].
Kontakt, který nyní zažíváte, stojí určité množství energie, kterou každý ze skupiny přinesl do manifestace v současné inkarnaci. Přestože největší část tohoto nákladu nese nástroj, je vystrojen před inkarnačním záměrem světelným a radostným brněním víry a vůle v mnohem vědomější míře, než je většina komplexů mysli/těla/ducha schopna si užít bez mnohého výcviku a zasvěcení.
Ti z podpůrné skupiny také nabízejí podstatu vůle a víry ve službě ostatním, podporujíce nástroj, když se zcela odevzdává službě jednomu Stvořiteli. Proto každý z podpůrné skupiny také zažívá únavu ducha, kterou nelze odlišit od deficitu fyzické energie, kromě toho, že pokud každý s touto únavou experimentuje, každý zjistí fyzickou energii ve svém obvyklém zkreslení.
94.8 Tazatel: Děkuji. Opravdu jsem nechtěl opakovat předchozí materiál. Měl jsem svou otázku formulovat pečlivěji, aby... to je to, co jsem očekával. Snažil jsem se získat potvrzení toho, co jsem tušil. Odteď budu pečlivější v kladení otázek.
Od nástroje máme otázku: „Během dovolené jsem o sobě odhalila mnoho, čeho jsem si dříve nebyla vědoma. Připadá mi, že žiji z duchovních darů daných při narození a nikdy jsem nestrávila čas poznáváním své lidské části, která se zdá být dítětem, nezralá a iracionální. Je to tak?“
Ra: Já jsem Ra. Toto je částečně správně.
94.9 Tazatel: Pak říká: „Pokud je tomu tak, zdá se mi, že to je součást hádanky ohledně způsobu bytí, o které Ra hovořili. Obávám se, že pokud nebudu úspěšně pracovat na svých lidských zkresleních, budu odpovědná za ztrátu kontaktu. Zároveň však Ra naznačují, že přílišná oddanost jakémukoli výsledku není moudrá. Mohli by Ra tyto myšlenky komentovat?“
Ra: Já jsem Ra. Obecně komentujeme nejprve dotaz ohledně kontaktu, který opět ukazuje, že nástroj nahlíží na komplex mysli/těla/ducha s nedůvěrou.
Každý komplex mysli/těla/ducha, který hledá, bude téměř jistě mít nezralé a iracionální chování. Také je pravdou, že tato entita—stejně jako téměř všichni hledající—provedla značnou práci v rámci inkarnační zkušenosti a skutečně rozvinula zralost a racionalitu. Skutečnost, že by tento nástroj měl přehlížet to, čeho bylo dosaženo, a vidět jen to, co zbývá dosáhnout, by měla být zaznamenána. Skutečně každý hledající, který v sobě objeví tento komplex mentálních a mentálně-emočních zkreslení, by se měl zamyslet nad možnou neúčinností soudů.
Při přechodu k druhé části dotazu vidíme možnost zasahování do svobodné vůle. Nicméně se domníváme, že můžeme odpovědět v rámci Zákona zmatení.
Tento konkrétní nástroj nebyl cvičen, nestudoval ani nepracoval na žádné disciplíně za účelem kontaktu s Ra. Byli jsme schopni, jak jsme již mnohokrát uvedli, kontaktovat tuto skupinu skrze tento nástroj díky čistotě její oddanosti službě jednomu nekonečnému Stvořiteli, a také díky velkému množství harmonie a přijmutí, které si každá bytost ve skupině navzájem užívá; tato situace umožňuje podpůrné skupině fungovat bez významného zkreslení.
Jsme pokorní poslové. Jak může jakákoli myšlenka být považována nástrojem za vůli Stvořitele?
Děkujeme této skupině, že skrze ni můžeme mluvit, ale budoucnost je zahalena. Nemůžeme vědět, zda naše úsilí může být po jednom posledním sezení dokončeno.
Může si nástroj tedy pomyslet jen na chvíli, že přestane sloužit jednomu nekonečnému Stvořiteli? Žádáme nástroj, aby o těchto otázkách a poznámkách přemýšlel.
94.10 Tazatel: V předchozí seanci bylo řečeno, že mnohé je zahaleno i v těch nejzřejmějších pozorováních. Mohli by Ra rozvést, co tím bylo myšleno? Předpokládám, že to znamená závoj všeho, co je mimo hranice toho, co nazýváme fyzickým vnímáním, souvisejícím se spektrem světla atd., ale tuším, že je zahaleno ještě víc. Mohli by Ra rozšířit tento koncept?
Ra: Já jsem Ra. Ve svém předpokladu jste vnímavý. Skutečně jsme neměli na mysli žádný náznak, že by fyzické vybavení vaší současné iluze bylo omezeno jako součást procesu zastření. Vaše fyzická omezení jsou taková, jaká jsou.
Avšak díky jedinečným návykům každého komplexu mysli/těla/ducha se někdy vyskytují zcela jednoduché příklady zkreslení, aniž by existovala zřejmá příčina takového zkreslení. Uveďme příklad silného a nezralého muže, který se setká a jasně hovoří s mladou ženou, jejíž fyzická forma má vhodnou konfiguraci, která u této mužské entity způsobuje aktivaci červeného paprsku sexuálního vzrušení.
Slova mohou být na jednoduché téma, jako je jméno, informace o povolání a různé další běžné výměny komplexu zvukových vibrací. Mužská entita však používá téměř veškeré dostupné vědomí k registraci přitažlivosti ženy. Totéž může platit i o ženě.
Celá výměna informací tak může být bezvýznamná, protože skutečný katalyzátor je tělesný. To je nevědomě řízené a není to vědomé rozhodnutí. Tento příklad je zjednodušený.
94.11 Tazatel: Nakreslil jsem malý diagram, na kterém jednoduše ukazuji šipku, která představuje katalyzátor, pronikající čáru v pravém úhlu ke šipce, což je závoj, a poté se ukládající do jedné ze dvou zásobáren: jednu bych nazval na cestě pravé ruky, druhou na cestě levé ruky. A tyto dvě zásobárny pro katalytickou činnost, jak je filtrována skrze závoj, jsem označil jako „Zkušenost“. Byla by to velmi hrubá analogie způsobu, jakým je katalyzátor filtrován skrze závoj a stává se zkušeností?
Ra: Já jsem Ra. Opět jste částečně správně. Hlubší návyky komplexu mysli/těla/ducha směrují katalyzátor kolem mnoha ostrůvků pozitivnosti a negativnosti, jak jsou vyjádřeny v souostroví hlubší mysli. Analogii však chybí to, že nebere v úvahu další polarizaci, která je určitě k dispozici vědomé mysli poté, co vnímá částečně polarizovaný katalyzátor z hlubší mysli.
94.12 Tazatel: Zdá se mi, že Zkušenost mysli by působila tak, že by měnila povahu závoje, takže katalyzátor by byl filtrován tak, aby byl více přijatelný v předpojatosti, který si entita stále více vybírá. Například pokud by si entita vybrala cestu pravé ruky, Zkušenost mysli by změnila propustnost závoje tak, aby přijímala stále více pozitivního katalyzátoru, a to samé by platilo pro negativní, pokud by byla opakovaně volena cesta levé ruky. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Toto je nejen správně, ale existuje další důsledek. Jak entita roste ve zkušenosti, bude stále více volit pozitivní interpretace katalyzátoru, pokud je na cestě služby ostatním, a negativní interpretace katalyzátoru, pokud její zkušenost byla na cestě služby sobě samému.
94.13 Tazatel: Mechanismus navržený Logosem, kdy činnost katalyzátoru vede ke zkušenosti, byl tedy plánován jako samo urychlující v tom, že vytváří tento proces, řekněme, proměnlivé propustnosti, která je funkcí zvolené cesty. Je toto dostatečné tvrzení?
Ra: Já jsem Ra. V konceptech, o kterých jsme právě hovořili, není zapojena žádná proměnlivá propustnost. Kromě tohoto jste zcela správně.
94.14 Tazatel: Dokážu pochopit, opět použiji nepřesný termín, nezbytnost archetypu pro Katalyzátor, nebo model Katalyzátoru mysli, ale jaký je důvod pro existenci plánu nebo modelu Zkušenosti mysli kromě tohoto jednoduchého modelu duální zásobárny pro negativní a pozitivní katalyzátor? Zdálo by se mi, že První zkreslení svobodné vůle by bylo lépe naplněno, kdyby žádný model pro zkušenost neexistoval. Jsem v tom poněkud zmaten. Můžete mi to objasnit?
Ra: Já jsem Ra. Vaše otázka je jistě zajímavá a vaše zmatení, doufejme, produktivní. Nemůžeme učit/učit za studenta. Pouze připomeneme, jak jsme již dříve uvedli[2], přitažlivost různých archetypů k mužskému a ženskému. Navrhujeme, že tato linie úvah může být plodná.
94.15 Tazatel: Na čtvrtém archetypu karta zobrazuje muže, jehož tělo směřuje dopředu. Předpokládám, že to naznačuje, že Zkušenost mysli bude sahat po katalyzátoru. Obličej je však otočen doleva, což mi naznačuje, že při sahání po katalyzátoru bude negativní katalyzátor zjevnější ve své síle a účinku než pozitivní. Mohli by Ra toto okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Archetyp Zkušenosti mysli nesahá, ó studente, ale s pevnou autoritou uchopí to, co mu je dáno. Zbytek vašich poznámek je bystrý.
94.16 Tazatel: Zkušenost je usazena na čtverci materiální iluze, který je zbarven mnohem tmavěji, než na kartě číslo tři. Uvnitř je však kočka. Domnívám se, že jak je zkušenost získávána, je pochopena druhá úroveň iluze a negativní a pozitivní aspekty jsou odděleny. Mohli by Ra toto komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Tento výklad se výrazně liší od záměru Ra. Obracíme pozornost k kulturnímu významu velké kočky, která střeží. Co, ó studente, střeží? A jakou standartu (oriflamu[3]) vnáší do této temnoty manifestace?
Polarity jsou skutečně přítomny; oddělení neexistuje, kromě třídění, které je výsledkem kumulativní zkušenosti. Jiné dojmy byly zamýšleny touto konfigurací sedící postavy s jejím mléčně bílým lýtkem a špičatou nohou.
94.17 Tazatel: Jaké bylo poslední slovo, které Ra komunikovali? Neslyšel jsem ho jasně.
Ra: Já jsem Ra. Řekli jsme komplex zvukových vibrací: nohou. Kvůli bolestivým záchvatům jsme někdy méně zřetelní v řeči. Nicméně cesta je otevřená a podmínky zůstávají dobré pro tuto práci. Pokud je nějaká potíž s přenosem, pokračujte v dotazování.
94.18 Tazatel: Na kartě tři jsou nohy ženské postavy na nestabilní plošině, která značí dvojitou polaritu svým zbarvením. Na kartě čtyři jedna špička nohy naznačuje, že kdyby mužská postava stála na špičce, byla by pečlivě vyvážená. Druhá noha je špičkou vlevo. Je moje pozorování správné, že když postava stojí na této noze, bude velmi, velmi pečlivě vyvážená?
Ra: Já jsem Ra. To je důležité vnímání, neboť je klíčem nejen k tomuto komplexu konceptů, ale i k jiným.
Můžete vidět T-čtverec, který je občas odtržen, stejně jako jedna noha od pevného základu povahou zkušenosti, ale přesto—právě touto povahou zkušenosti—je pečlivě, přesně a architektonicky umístěn do základu tohoto komplexu konceptů a skutečně do komplexu archetypální mysli.
Zkušenost[4] má povahu efektivněji a působivěji vyjadřovat architekturu zkušenosti, jak křehkost struktury, tak jistotu struktury.
94.19 Tazatel: Zdá se mi, že z konfigurace této mužské postavy na kartě čtyři—která hledí vlevo a pravá noha je špičkou vlevo—by tato karta naznačovala, že je třeba být v obranné pozici vůči cestě levé ruky, aniž by bylo třeba se zabývat ochranou vůči cestě pravé ruky. Mohli by Ra to okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Opět, toto není náznak, který jsme chtěli touto podobou obrazu nabídnout. Nicméně nelze říci, že je vaše vnímání nesprávné.
94.20 Tazatel: Magický tvar je na pravém okraji karty, což mi naznačuje, že duchovní význam je na pravém okraji karty, což mi naznačuje, že duchovní zkušenost by byla cestou pravé ruky. Mohli by Ra toto okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Ano. Postava vyjadřuje povahu zkušenosti tím, že její pozornost je upoutána tím, co lze nazvat katalyzátorem levé ruky. Mezitím je moc, magie, dostupná na cestě pravé ruky.
Povaha zkušenosti je taková, že pozornost bude neustále směřována k různorodosti zkušeností. Ty, které jsou předpokládány jako negativní nebo jsou interpretovány jako negativní, se mohou zdát být v hojnosti. Je to velká výzva vzít katalyzátor a vytvořit magickou, pozitivní zkušenost. To, co je magické v negativní zkušenosti, přichází, řekněme, ve třetí úrovni mnohem později.
94.21 Tazatel: Nyní, jak to vidím, třetí a čtvrtý archetyp spolupracují za jediným účelem co nejefektivnějšího vytváření polarity. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. Nelze říct, že je to nesprávné. Doporučujeme zamyšlení nad tímto komplexem myšlenek.
94.22 Tazatel: Pak před procesem zastření to, co po zastření nazýváme katalyzátorem, nebylo katalyzátorem jednoduše proto, že neefektivně vytvářelo polaritu; protože tento „nabíjecí“ proces, který jsem znázornil v diagramu—katalyzátor procházející závojem a stávající se polarizovanou zkušeností—nebyl v účinku; protože pohled na to, co nazýváme katalyzátorem, byl entitou viděn mnohem jasněji jednoduše jako zkušenost jednoho Stvořitele, a nikoliv jako něco, co je funkcí jiných komplexů mysli/těla/ducha. Mohli by Ra toto okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Diskutované koncepty se zdají být bez významnějšího zkreslení.
94.23 Tazatel: Děkuji. Pak očekáváme, že na kartě číslo čtyři uvidíme výsledek katalytické akce, a tedy větší rozlišení mezi tmavými a světlými oblastmi. Na této kartě si všímáme, že je v některých oblastech rozhodně tmavěji zbarvena a v jiných je více bílá, obecněji než karta číslo tři, což mi naznačuje, že oddělení podle dvou návyků nastalo a mělo by nastat, aby se následoval plán pro zkušenost. Mohli by Ra toto okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Jste vnímavý, ó studente.
94.24 Tazatel: Pták na kartě tři se nyní zdá být internalizován ve středu entity na kartě čtyři, takže se změnil z... Let tedy dosáhl svého cíle a stal se součástí, ústřední částí zkušenosti. Mohli by Ra toto okomentovat?
Ra: Já jsem Ra. Toto vnímání je správné, ó studente, ale co by měl student najít, že pták znamená?
94.25 Tazatel: Domnívám se, že pták znamená, že komunikace, která přichází jako katalyzátor znázorněný na kartě tři, je přijata ženou a využita, stává se součástí zkušenosti. Nejsem si tím však jist. Je na tom něco správného?
Ra: Já jsem Ra. To postrádá smysl.
94.26 Tazatel: Budu na tom muset ještě pracovat.
Domnívám se tedy, že zkřížené nohy entity na kartě čtyři mají význam podobný jako kříž crux ansata. Je to správně?
Ra: Já jsem Ra. To je správně. Kříž tvořený živými údy obrazu znamená povahu komplexů mysli/těla/ducha v manifestaci v rámci vaší iluze. Neexistuje žádná zkušenost, která by nebyla „zakoupena“ nějakým úsilím—žádný čin služby sobě ani ostatním, který by pro manifestující entitu nenesl cenu úměrnou své čistotě.
Vše v manifestaci lze vidět, jedním či druhým způsobem, jako nabízející se proto, aby se mohly odehrát transformace na úrovni odpovídající činu.
94.27 Tazatel: Pták je v kruhu na přední straně entity na kartě čtyři. Má to stejný význam jako kruhová část crux ansata?
Ra: Já jsem Ra. Je to specializovaná forma tohoto významuplného tvaru. Je specializovaná z velké části kvůli povaze zkřížených nohou manifestace, o které jsme dříve hovořili[5].
94.28 Tazatel: Entita na kartě čtyři má zvláštně tvarovanou sukni. Má tvar této sukně nějaký význam?
Ra: Já jsem Ra. Ano.
94.29 Tazatel: Sukně je rozšířená směrem k levé ruce, ale je o něco kratší směrem k pravé. Na levé straně visí z pásku entity černý pytlík. Zdá se mi, že tento černý pytlík znamená získávání hmotných statků, bohatství jako součást cesty levé ruky. Mohli by Ra toto komentovat?
Ra: Já jsem Ra. Přestože tento význam nebyl Ra zamýšlen jako součást tohoto komplexu konceptů, považujeme výklad za zcela přijatelný.
[Pauza třicet sekund.]
Já jsem Ra. Vzhledem k tomu, že pozorujeme útlum v kladení otázek, využijeme této příležitosti a sdělujeme, že úroveň převedené energie rychle klesá, a nabízíme možnost položit ještě jeden plný dotaz, pokud si přejete.
94.30 Tazatel: Jen bych uvedl, že tato karta, jakožto mužská, by naznačovala, že jak je zkušenost získávána, mysl se stává hybatelem nebo tím, kdo „koná“ více než jednoduchý prožívající před katalytickou akcí. To znamená, že je větší tendence mysli řídit komplex mysli/těla/ducha.
A kromě toho bych se rád zeptal, zda je něco, co bychom mohli udělat pro větší pohodlí nástroje nebo zlepšení kontaktu?
Ra: Já jsem Ra. V kontextu vaší předposlední otázky bychom doporučili znovu přemýšlet o tvaru oděvu, který obraz nosí. Takové oděvy nejsou přirozené. Tvar je významný a souvisí s vaším dotazem.
Podpůrná skupina pečuje o nástroj dobře. Žádáme, aby byla věnována péče, neboť nástroj byl obdarován zkreslením směrem k extrémnímu chladu naším přítelem z páté úrovně, který vás zdraví.
Přestože možná nejste spokojeni s výbavou, můžeme říct, že vše bylo připraveno co nejpečlivěji, jak každý byl schopen. Více než to nikdo nemůže učinit. Proto děkujeme každému za pečlivá zarovnání. Vše je v pořádku.
Opouštíme vás, přátelé moji, v lásce a ve světle jednoho slavného nekonečného Stvořitele. Jděte tedy vpřed, radujte se v síle a v pokoji Jednoho. Adonai.
[1] Pokryto dříve v 81.2-8
[2] Dříve uvedeno v 87.28, 91.18 a 92.20.
[3] V tomto kontextu může být definováno jako „inspirující princip, ideál nebo symbol“.
[4] Karta čísla čtyři – Zkušenost mysli.
[5] Diskutováno v předchozí odpovědi a také v 94.18.